מערכת האוטומציה המאפשרת לייצר חומר פרסומי מבוסס תבניות בתוך שניות

הסטארט־אפ הישראלי Fuga אחראי למערכת החכמה: "הסרת מגבלות הזמן היא האתגר הבא של העולם הדיגיטלי", מסביר מנכ"ל החברה נתנאל מוחוני

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
נתנאל מוחוני
נתנאל מוחוני | צילום: יח"צ

תחום הפרסום הופך ליותר ויותר דיגיטלי, ולשינוי זה מתווספות טכנולוגיות שמייעלות את העבודה וחוסכות זמן וכסף לחברות הפרסום הגדולות. אחת מהן היא הפלטפורמה של הסטארט־אפ הישראלי Fuga (פוגה), שמפתחת מערכת אוטומציה המאפשרת למשרדי פרסום ולריטיילים לייצר חומרי פרסום מבוססי תבניות בצורה אוטומטית ומיידית, תוך שימוש במידע קיים וחיבור למאגרי התמונות של הלקוח.

"בארץ, כמו בשאר העולם, חברות לרוב מחליפות מבצעים כל שבועיים ומוציאות אלפי קידומי מכירות באונליין ובדפוס", מוחוני מדגיש. "בשביל זה אתה מושיב מספר מעצבים לבנות קטלוג עם אלף מוצרים בכל אחד, כאשר לכל מוצר יש את הנתונים המאופיינים לו – ופוגה עושה את זה עבורך, ובצורה אוטומטית. זה לא בא ממקום של להחליף את המעצב, אנחנו פשוט מאמינים שמעצבים צריכים להתעסק בעיצוב, ביצירתיות, ולא בתהליכים טכניים לא מעניינים. כשאתה מבקש ממעצב לייצר באנר בודד באלפי גדלים שונים, אתה הורס לו את היצירתיות. משרדי פרסום אמרו לנו שעד שהתחילו להשתמש בשירותים שלנו, המעצבים שלהם עבדו כמו רובוטים, בצורה מכנית, ופתאום יש להם יותר זמן לצד היצירתי, כי הם פינו לכך את כוח האדם. בכלל, כל הזמן שלוקח להעלות את הקמפיין לאוויר מתקצר".

חשוב להדגיש כי פוגה לא מחליפה את הצד הקריאטיבי של משרדי הפרסום, שמעבירים להם את עיצוב המודעה עם קווים מנחים, והם מקבלים את התבניות וחיבור למערכת, כך שכל אחד במשרד מטעם המפרסמים יכול לשלוח אותה לפעולה. "אחד הלקוחות שלנו העביר את כל הפעילות שלו מהמעצבים למפיקים במשרד", הוא מסביר, "הלקוח נותן לנו את דוגמת העיצוב, ואפשר לייצר מזה המון גרסאות שנשארות על אותו קו – ואתה יכול בלחיצת כפתור לשנות גדלי פונט, את הטקסט, המחיר, וכל זה במגוון עיצובים שמתוכנתים מראש ושמועברים למחלקת הפוסט פרודקשן לאחר דקות בלבד – במקום לאחר שעות".

תגיות:
פרסום
/
טכנולוגיה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף