"חלק מהחברות הישראליות, בעיקר הרשתות הקמעונאיות הגדלות, כבר יישרו קו עם הסטנדרט העולמי, אבל חלק ניכר מהחנויות המקוונות, בעיקר הבינוניות והקטנות, עדיין נשרכות מאחור", מסבירה אודליה בוקר, סמנכ"לית השיווק של חברת גלאסבוקס (Glassbox), המפתחת פלטפורמה לניהול חוויית משתמש בווב ובמובייל. 
 
בוקר מדגישה כי החברות הישראליות ייאלצו לערוך מספר שינויים עם כניסתה של אמזון לישראל. "האתר שלהן הוא רק חלון ראווה לחברה, ללא ממשק מתקדם או אפשרויות שילוח בינלאומיות. הכניסה של אמזון בראש ובראשונה מחדדת ומאיצה את הנוכחות המקוונת, והופכת אותה לגדר חובה", מוסיפה בוקר, "לדוגמה, כשחברת גלאסבוקס לוקחת חלק בכנסים ברחבי העולם, מנהלת האירועים של החברה נוהגת להזמין חומרי הדפסה דרך אתר של בית דפוס מקומי באותה עיר שבה מתקיים הכנס. אם רוצים לעשות את אותו הדבר בישראל, זה בלתי אפשרי, בדרך כלל ניתקל באתר מאוד מיושן או אתר שאין לו הנגשה לשפות נוספות".
 
בוקר מדגישה כי דבר נוסף שמבחינים בו הוא איכות החוויה הדיגיטלית שאמזון מציבה כסטנדרט לחנויות הישראליות, המתייחס לאספקטים כגון: חוויית החיפוש, אפשרויות תשלום, אפשרויות אספקה ועוד. "הדבר הראשון שיקרה עם הכניסה לפלטפורמה של אמזון הוא העלאה של כל הסטנדרטים שאנו מכירים היום ברמת הנגשת המוצרים, עדכון המידע באתר, כגון עדכון שוטף של המלאי, ועוד. ברגע שאמזון נכנסת למשחק, לא צריך ללכת למשל לסופר־פארם כדי לקנות פינצטה, למעשה כל כלבו שכונתי שמוכר פינצטה הופך להיות נגיש בזכות הפלטפורמה של אמזון. בחו"ל זה כבר קורה, בארץ עדיין לא, אבל זה הולך לשם".

"חלון ראווה לחברה". בוקר. צילום: יעל הרמן

 

אם ניסיתם להזמין חופשה או כרטיס טיסה באתר או אפליקציה וההליך כשל באמצע, אתם מבינים את תחושת התסכול שהשירות של גלאסבוקס מבקש למנוע מכם. "הרבה חברות או בוני אתרים מתקשים להבין מה קורה באתר או באפליקציה מרגע שבנו אותו", מדגישה בוקר, "לפתרון של גלאסבוקס יש את היכולת לחבר בין בעיות טכניות לבין החוויה עצמה. כשמשתמש נוטש את האתר או האפליקציה, זה לא תמיד נובע מבעיה בממשק המשתמש, לפעמים זה קשור לבעיות כגון טעינה איטית של העמוד או שגיאות פרוטוקול שהחברה כלל לא מודעת אליהן. לכאן נכנס האתגר של החברות הישראליות שיתחילו למכור בפלטפורמה של אמזון. כרטיס הכניסה שלהם לאמזון, כדי להישאר ולטפס גבוה במדרוג, הוא שימוש בכלים שיספקו להם תובנות לשיפור חוויית המשתמש. 
 
"גלאסבוקס מספקת תוכנת כשירות (Saas) שמוטמעת בצד של הלקוח ומאפשרת לו להשתמש בטכנולוגיה שלה בצורה עצמאית, כלומר לקבל תובנות בזמן אמת ולבצע תיקונים ומקצה שיפורים בהתאם", היא מוסיפה, "מתוך מטרה שהלקוחות שלנו יפיקו ערך מרבי מהפתרון אנו מלווים את הלקוח בתהליך און־בורדינג, באמצעות אימון מעמיק והכשרה של המשתמשים העיקריים בארגון, בנוסף לשירותים נלווים של תובנות עסקיות וייעוץ. 
 
"כיום פועלת החברה גם בעולמות הטלקום, התיירות הנסיעות והריטייל. התעשיות שגלאסבוקס מטרגטת הן תעשיות עם טראפיק מאוד גבוה או תעשיות שיש בהן הרבה רגולציה. אלה תעשיות מסורתיות שחוות היום את הטרנספורמציה הדיגיטלית.  הכניסה של אמזון 'טורפת את הקלפים', כי היא מצריכה מכל חברה, מכל סוג, לעבור את הטרנספורמציה הזו. עבור חברות שלא יפנו לפלטפורמה של אמזון הפתרון הוא ללכת על אפליקציה, אלטרנטיבה זולה יותר עבור עסקים קטנים".