ארצות הברית צפויה לאפשר לחברות אמריקאיות לחזור ולסחור עם וואווי בתוך כשבועיים עד ארבעה שבועות, כך דווח הלילה (בין ראשון לשני) בסוכנות הידיעות רויטרס. הפרסום מסתמך על גורם בכיר בממשל, זאת לאחר שטראמפ אמר במהלך פסגת ה-G20 כי ריכך את עמדותיו כלפי החברה הסינית וציין בפני המשתתפים כי תתאפשר מכירת ציוד אמריקאי לוואווי. עם זאת, הנשיא סייג את דבריו כשאמר כי מדובר ב"ציוד אשר אינו מהווה סיכון ביטחוני עבור ארצות הברית".
שתיים מיצרניות השבבים האמריקאיות, שעובדות בין היתר עם וואווי, אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי ההתפתחויות האחרונות יובילו לכך שהם יבקשו אישורים לחידוש המסחר עם החברה. יועץ לענייני סחר בבירה האמריקאית העריך כי חברות נוספות צפויות להגיש בקשות לחידוש המסחר עם הענקית הסינית כבר בימים הקרובים. 
דובר החברה אמר כי "צריך לבטל לחלוטין את רשימת ההגבלות ולא רק לאשר זמנית לסחור עם וואווי. החברה לא נמצאה אשמה באף סעיף רלוונטי והיא לא מהווה איום סייבר למדינות השונות, לכן ההגבלות בתחום לא ראויות". כאמור כעת חברות יכולות למכור מוצרים לחברה כדי לשמור על הרשתות הקיימות ולספק עדכונים למכשירים הפעילים כעת, אך אסור להן למכור לחברה מוצרים או שירותים אמריקאים חדשים.

עם זאת, לא כל המכירות של החברות האמריקאיות לוואווי דורשות רישיון של הממשל, שכן חלק מהשבבים מיוצרים כמעט לחלוטין מחוץ לשטחי ארצות הברית. בכירים בממשל ציינו כי יאפשרו מכירה של "טכנולוגיה לא רגישה", ש"לא תהווה פגיעה בביטחון הלאומי" אך הדגישו כי ההקלות הן זמניות בלבד. 
כזכור, טראמפ חתם בחודש מאי האחרון על צו המורה על מצב חירום לאומי בתחום התקשורת. במסגרת ההחלטה הנשיאותית, חברות אמריקאיות לא יוכלו להשתמש בציוד תקשורת המיוצר על ידי חברות המהוות סיכון ביטחוני למדינה, דבר המונע ביצוע עסקים עם 70 חברות שונות, בהן הענקית הסינית. גורמים בממשל הסבירו כי ההחלטה תקשה על וואווי למכור את המוצרים שלה בארצות הברית, זאת בשל ההסתמכות על ספקים אמריקאים.
כמה ימים לאחר מכן, גוגל הודיעה על השעיית עסקיה עם וואווי, וכי תמנע ממנה מלהשתמש באפליקציות ושירותים קריטיים כמו ג'ימייל ויוטיוב במגוון הסמארטפונים שלה. כמו יצרניות סמארטפונים נוספות כמו סמסונג ו-LG, וואווי מסתמכת על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל על מנת להפעיל את מכשיריה הניידים. המוצרים הקיימים לא יקבלו יותר עדכוני אנדרואיד, ומכשירים חדשים יאבדו גישה לגוגל פליי, שדרכה משתמשים מורידים אפליקציות חדשות.
וואווי תוגבל במקום זאת לגרסה ציבורית של מערכת הפעלה הנקראת "Android Open Source Project" שלא כוללת אפליקציות גוגל כמו ג'ימייל, גוגל מפות, גוגל תמונות ויוטיוב. מכירות עצומות של החברה בסין ובחלקים של אירופה סייעו לה לעקוף את אפל בנתח השוק, ולהפוך לשנייה רק לסמסונג במכירות סמארטפונים בעולם.