האם המספר הגדל של לוויינים בחלל צפוי להסתיר את המראה של שמי הלילה? כך חוששים אסטרונומים ברחבי העולם, שפנו לאו"ם בבקשה לפעול להסדרת הפעילות בחלל על רקע הפעילות המואצת של חברות פרטיות.  אמזון הודיעה באפריל האחרון כי היא מתכוונת להשיק את פרויקט קויפר, שיכלול שיגור של 3,236 לוויינים קטנים שישדרו אינטרנט מהיר מהחלל. זאת בעוד שחברת ספייס אקס כבר שיגרה במאי האחרון 60 לוויינים במסגרת פרויקט סטארלינק, שאמור לספק רשת אינטרנט זולה, כאשר היעד הוא להציב יותר מ־11 אלף לוויינים. גם חברת OneWeb החלה לשגר לוויינים לטובת פס רחב, וחברות נוספות הביעו כוונה לבצע פרויקטים דומים במסלול הקרוב לכדור הארץ
האגודה האסטרונומית המלכותית בבריטניה והאגודה המקבילה בארה"ב כבר הביעו דאגה מעומס הלוויינים בחלל, וכעת פנו אסטרונומים לאו"ם בבקשה להסדיר את הסוגיה במהירות. "כאשר מביטים על שמי הלילה, האם צריך לראות יותר עצמים נעים מאשר כוכבים?", תהה ד"ר ג'ונתן מקדאוול מאוניברסיטת הרווארד. "בהחלט אפשרי לשגר צביר לוויינים שיקשו לזהות את שמי הלילה. יש לכך השפעות על כל התרבויות וזה משהו שהאו"ם צריך לטפל בו". 
 
מקדאוול קרא להתבסס על אמנת החלל החיצון משנת 1967, שקובעת כי מדינות צריכות להתחשב כיצד פעילותן בחלל משפיעה על מדינות אחרות. אולם מומחים אחרים ציינו כי האמנה אינה מספיקה מאחר שהיא עוסקת במדינות. "אנחנו חושבים על האופן שבו מדינות משתמשות בחלל וחוקרות אותו", אמר יאנאל אבול פיילאט, עורך דין בינלאומי מחברת LXL בבריטניה. "אבל המעורבות של שחקנים פרטיים הגבירה את הסוגיות המשפטיות".