באז אולדרין אמר במהלך סוף השבוע כי הוא "מאוכזב מההתקדמות בתוכנית החלל האמריקאית, ב-50 השנים שעברו מאז שנחת על הירח". הוא אמר במהלך האירוע המיוחד שנערך בבית הלבן כי "העובדה שיש לנו את הטיל ואת החללית מספר אחת בעולם והם לא יכולים להיכנס למסלול של הירח - מאכזבת מאוד". בתגובה, ראש נאס"א ג'ים בריידנסטיין שנכח גם הוא באירוע אמר כי "הסוכנות עובדת על זה". 
במהלך האירוע בחדר הסגלגל אמר הנשיא טראמפ כי "הנחיתה על הירח היא אחד ההישגים הגדולים ביותר אי פעם שהשיגה ארצות הברית". לאחר מכן הוסיף: "אמריקה תגיע בשלב מסוים למאדים, זה דבר חשוב מאוד עבורנו מבחינה ביטחונית". אולדרין ומייקל קולניס אמר כי על נאס"א להתמקד בטיסה ישירה למאדים, בעוד שראש נאס"א המשיך להתעקש כי חייבים לעבור דרך הירח. 
טראמפ אמר בתגובה: "מי יכול להתייחס לנושא הזה יותר טוב משני האנשים האלה" והסתכל על שני האסטרונאוטים. אלדרין אמר כי "הכל יכול להתרחש ויותר הגיוני ללמוד את הנושא ואת כל הפעולות הנדרשות כאשר נמצאים על הירח, ויש את כל מערכות התמיכה הנדרשות, ולא על מאדים שיש סיכוי שתבלה בו את שארית חייך". 

כאמור, אולדרין הגיע לבית הלבן ביחד עם מייקל קולינס ובני משפחתו של ניל ארמסטרוג שהלך לעולמו ב-2012, כחלק מהחגיגות הגדולות ברחבי המדינה לציון היובל לנחיתה. במסגרת החגיגות תוקרן במהלך השבוע הקרוב תמונתו של הטיל שנשא את האסטרונאוטים אל הירח, על אנדרטת וושינגטון.
מספר שעות לאחר האירוע, אולדרין בן ה-89 אמר בראיון בפוקס ניוז: "עדיין לא פיתחנו את הרקטות והחללית המתאימים, שיש להם ביצועים מספיק טובים כדי לאפשר לנו לבצע את האתגרים הרבים העומדים בפנינו". לדבריו, צריך להתמודד עם מה שיש לנו. "אנחנו הולכים לעמוד ברוב הדברים הללו ואני חושב שאני יכול לסייע להם עם כמה רעיונות נוספים". בהמשך הראיון הודה האסטרונאוט לשעבר כי לא הופתע מהסקר המראה כי מרבית הילדים האמריקאים רוצים להיות כוכבי רשת ולא אסטרונאוטים. "לפני 50 שנה זה היה דבר חדש ואם איבדנו את האפקט של אפולו אנחנו צריכים למצוא דרכים חדשות להלהיב את הילדים ולהעניק השראה".
בתזמון נוסטלגי למדי שוגרו אתמול בערב (שעון ישראל) שלושה אסטרונאוטים נוספים לתחנת החלל הבינלאומית - אנדרו מורגן האמריקאי, אלכסנדר סקוורטסוב הרוסי ולוקה פרמטינו האיטלקי. השלושה שוגרו מקזחסטן באמצעות משגר סויוז מתוצרת רוסיה, זאת מפני שארצות הברית הוציאה מכלל שימוש את צי המעבורות שלה בשנת 2011.

האסטרונאוטים החדשים בדרך לתחנת החלל. קרדיט: רויטרס


הצוות צפוי להצטרף לניק האג וקריסטינה קוך האמריקאים הנמצאים כעת בתחנת החלל הבינלאומית ביחד עם אלכסיי אובצ'ין מרוסיה. שלושתם נמצאים בחלל מאז חודש מרץ, כאשר כוך מיועדת להישאר בחלל עד חודש פברואר בשנה הבאה, וכך תשבור את שיא השהייה בחלל עבור אישה. מורגן צפוי לחזור ארצה רק באביב 2020, כך שהוא צפוי להישאר בחלל כמעט שנה. מרבית האסטרונאוטים נשארים בתחנת החלל הבינלאומית רק שישה חודשים.
בתוך כך, תחנת החלל הסינית Tiangong-2 (טיאנגונג 2) התרסקה ביום שישי, ועל-פי סוכנות החלל הסינית, החלקים שלא נשרפו בכניסה לאטמוספירה נפלו באזור בלתי מיושב בדרום האוקיינוס השקט. בסין הדגישו כי תחנת החלל נכנסה לאטמוספירה באופן מבוקר. מדובר כאמור בדגם משופר על התחנה הסינית הראשונה, Tiangong-1, שהתרסקה לפני קצת יותר משנה באוקיינוס מבלי לגרום לנזק או לנפגעים, לאחר שסוכנות החלל הסינית איבדה עליה שליטה. תחנת החלל הסינית השנייה, שסיימה את משימתה היום, שוגרה לחלל ב-15 בספטמבר 2016 . בסין אמרו כי התחנה פעלה שנתיים יותר מהמתוכנן.
התחנה חדרה לאטמוספירה בשעה 16:06 שעון ישראל. לפי סוכנות החלל הסינית, לא נגרם נזק כתוצאה מנפילת השברים באוקיינוס השקט. בסין הדגישו כי מדובר במספר קטן של שברים. אורכה של התחנה היה 10.4 מטרים והקוטר המקסימלי הוא 3.35 מטרים. משקל תחנת החלל בזמן השיגור היה 8.6 טונות. אחרי שהפאנלים הסולארים שלה, שסיפקו לה אנרגיה, נפתחו - רוחבה היה 18.4 מטרים. בתחנה עצמה, כך על פי סוכנות החלל הסינית, נערכו ניסויים מדעיים רבים. בתחנת החלל שהו שני טייקונאוטים במשך 30 ימים.