בשנים האחרונות ההאקרים הרוסים הואשמו במעורבות במתקפות סייבר רבות ברחבי העולם. בין היתר, הם הואשמו בפריצה למייל של הילארי קלינטון והשפעה על הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016, מתקפת הסייבר באוקראינה ב-2017 ואחת נוספת שהתרחשה בטקס הפתיחה של אולימפיאדת החורף. עם זאת, מסתמן שאיש אינו חסין כיום מפני פריצות - גם מי שנחשבים להאקרים טובים במיוחד.

במהלך סוף השבוע דווח ב-BBC ברוסית כי האקרים פרצו לסוכנות הביון הרוסית, ה-FSB. על פי הפרסומים, הם גנבו מידע פנים רב הקשור בין היתר לפרויקטים שונים שהסוכנות עבדה עליהם עם חברה חיצונית.
מהפרסומים עולה כי הפריצה, שבוצעה על ידי קבוצת האקרים בשם 0v1ru$, התרחשה ב-13 ביולי השנה. הם הצליחו לגנוב מידע בנפח של כ-7 וחצי טרה וכאשר השתלטו על האתר, הם הלבישו עליו את תמונת האימוג'י הפופולרי ביותר המזוהה עם "טרולים ברשת".


ולדימיר פוטין. צילום: רויטרס
ולדימיר פוטין. צילום: רויטרס

 

ההאקרים פרסמו צילומי מסך מתוך שרתי החברה בחשבון בטוויטר שלהם ומאוחר יותר חלקו את המידע עם קבוצת האקרים אחרת אשר פרצה בעבר לקבלן משנה של הארגון. הקבוצה השנייה חלקה גם היא חלק מהמידע בחשבון הטוויטר שלה ואף תייגה כמה עיתונאים מקומיים בציוץ. בין המידע הרב שנחשף ניתן בין היתר למצוא פרטים אודות מעקב של השלטון אחר סטודנטים ופנסיונרים וכן תוכנית לאיסוף מידע מהרשתות החברתיות.