וואווי סייעה בסתר בבניית רשת הטלפונים הסלולריים בקוריאה הצפונית, דבר המהווה הפרה של הסנקציות הבינלאומיות עליה, כך דווח היום (שלישי) ב"וושינגטון פוסט". על פי הדיווח, המסתמך על מסמכים שהודלפו על ידי עובד לשעבר ועל ידי אנשים המעורים בפרטים, וואווי עבדה עם חברת הטכנולוגיה הסינית "פנדה", על פרויקטים בדיקטטורה במשך כשמונה שנים. עוד נטען כי העבודה נמשכה עד 2016 לפחות.
עוד פורסם כי שתי החברות סיפקו לקוריאה הצפונית ציוד כמו תחנות בסיס ואנטנות סלולריות, במטרה לעזור לה בהקמת רשת הדור השלישי שלה. "הדבר איפשר לצפון קוריאנים להשתמש בטלפונים הניידים שלהם בסתר", הסביר כותב המאמר, "הם השתמשו בשמות קוד כדי להימנע מאמירה מפורשת של המילים 'קוריאה הצפונית'". 
בוואווי מסרו בתגובה כי אין להם כיום עסקים בקוריאה הצפונית. "אנחנו עומדים בכל החוקים והתקנות החלים על המדינות והאזורים השונים בהם אנו פועלים, כולל החוקים והתקנות וכן הסנקציות שהוטלו על ידי האו"ם, ארצות הברית והאיחוד האירופי", מסרו בחברה. הדוברת סירבה להתייחס לשאלה האם החברה קיימה בעבר יחסים עם המדינה המבודדת בעולם, והאם הם מאשרים את הדיווח. 

כאמור בוושינגטון חוששים מזה זמן רב כי החברה עוסקת בפעילות מסחרית הפוגעת בביטחון הלאומי של ארצות הברית. טראמפ הכניס את החברה לרשימה השחורה, דבר שגרם לכך שחברות אמריקאיות לא יכולות לקיים עימה יחסי מסחר. 
בינואר השנה וואווי הואשמה על ידי משרד המשפטים האמריקאי בהפרת הסנקציות על איראן, ובמסמכי בית המשפט נכתב כי החברה נחקרה בגין הפרת חוקי הייצוא האמריקאים, החל משנת החברה הודתה באשמה. בנוסף, על פי הדיווחים מחלקת הסחר בממשל האמריקאי זימנה את וואווי לשימוע ב-2016 ודרשה מהם  למסור מידע בנושא ייצוא או אספקה של טכנולוגיה אמריקאית לקוריאה הצפונית. 
הנשיא טראמפ נשאל על הנושא אתמול בערב ואמר: "נצטרך לגלות את זה. היחסים שלנו עם קוריאה הצפונית טובים מאוד". הגילוי כי וואווי, שטראמפ כאמור ריכך מעט את עמדותיו כלפיה, הפרה את הסנקציות האמריקאיות כלפי המדינה המבודדת, עלול לסבך מעט את עמדותיו של הנשיא כלפיה.