הלוויין הישראלי "עמוס 17" שוגר הלילה (רביעי) לחלל, זאת לאחר מספר ימי דחייה בשל צורך לבצע בדיקות נוספות של משגר הפלקון 9 של חברת SpaceX האמריקאית. השיגור של הלוויין הישראלי, שתוכנן ואופיין על-ידי חברת חלל-תקשורת ונבנה על ידי בואינג התרחש בשעה 2:00 (שעון ישראל) ממרכז החלל קייפ קנברל שבפלורידה. עמוס 17 נועד לתת שירותים בעיקר ליבשת אפריקה. 


מ"חלל תקשורת" נמסר כי "בשיגורו של עמוס 17, המביא לידי ביטוי שיתוף פעולה גלובלי חשוב, ישנו יישום טכנולוגיות חדשניות לצד מתן שירות ליבשת הצומחת בעולם, והוא מהווה אבן דרך חשובה בפעילות החלל הישראלית וביישום חזונה של חלל תקשורת לשלב בעתיד לוויינים מתקדמים נוספים לצי הקיים, הנותן מענה רחב למדינות וחברות ברחבי העולם. כבר בשלב זה לחברה צבר הזמנות לשירותי תקשורת באפריקה ושירותים נוספים בהיקף של כ- 58 מיליון דולר והחברה צופה כי לאחר השיגור יבשילו מהלכי המכירות האינטנסיביים לחוזים גדולים נוספים". 

השיגור בוודאי גרם לגורמים רבים לא לישון בלילה מחשש, שכן הפעם הקודמת בה SpaceX ביצעה שיגור של לווין ישראלי הסתיימה בצורה לא כל כך טובה. הלוויין עמוס 6 היה אמור להיות משוגר בספטמבר 2016 באמצעות משגר זהה, אך דקות לפני השיגור התרחש פיצוץ, שגרם למכה קשה לתעשיית החלל האמריקאית.

חדר הבקרה של שיגור הלוויין עמוס 17. צילום: spacex
חדר הבקרה של שיגור הלוויין עמוס 17. צילום: spacex


בסרטון של הפיצוץ, שצולם ממרחק לא רב, נראה הטיל לפני ניסוי השיגור, במהלך התדלוק. הפיצוץ החל בחלקו העליון של הטיל, קרוב למקום בו מוצב הלוויין ולאחר מכן האש התפשטה לכיון ירכתי הטיל. לאחר מכן נראה כדור אש ענק שמקיף את הטיל ואז האש דועכת מעט ועשן סמיך מיתמר מעל האזור. ההדף מן הפיצוץ הורגש היטב במרחק קילומטרים ממרכז החלל בפלורידה.