הלילה, לקראת השעה שלוש לפנות בוקר, יגיע לשיאו מטר המטאורים העשיר ביותר בשנה - הפרסאידים. עם זאת, השנה ייראו באופן משמעותי פחות מטאורים, זאת בשל הירח המלא שיופיע בשמי הלילה. אמנם מדובר בקצב ממוצע של 100 מטאורים בשעה, אך אור הירח המלא יאפיל על רובם. יחד עם זאת, אם אתם במקום חשוך כמו במדבר, תוכלו בכל זאת לראות מטראורים, במיוחד לאחר שקיעת הירח, אחרי שלוש וחצי לפנות בוקר. 
תופעה נוספת המאפיינת את מטר הפרסאידים היא הבלחתם התכופה של "כדורי אש". כדור אש הוא מטאור בהיר במיוחד הנראה כאשר מטאוריד גדול יחסית נכנס לאטמוספירה. בהירותו של כדור אש עשויה להשתוות לזו של כוכב הלכת נוגה, וקשה להישאר אדישים למראהו של כדור כזה החוצה את כיפת השמיים. כמו רוב המטרים, גם הפרסאידים מקורם בשרידי אבק שהותיר אחריו כוכב שביט במסלולו סביב השמש. הפעם מפיקו של המופע הוא כוכב השביט המחזורי סוויפט-טאטל, המקיף את השמש אחת ל-133 שנים. פעם בשנה, כשכדור הארץ עובר בשובל השאריות של השביט, פוגעים המטאורידים באטמוספירה במהירות של 59 ק"מ לשנייה ויוצרים מופע שמימי מרהיב.
את כדורי האש ניתן אומנם לראות היטב גם באור יום, אולם מרבית הפרסאידים אינם כדורי אש ואורם משתווה לאורו של כוכב ממוצע ואף פחות מזה. לכן גם הפעם מומלץ לצאת למקום חשוך מחוץ לעיר כדי לצפות בכל מה שיש למטר להציע. אין צורך במשקפות או בטלסקופים כדי לצפות במטר המטאורים, ורצוי לשכב על הגב ולהביט לכיוון צפון מזרח. הירח יהיה ממש לאחר המולד וישקע מייד עם שקיעת החמה, ולכן אורו לא יפריע לצפייה במטר.