“שניים מתוך שלושה עובדים שקונים נעליים ברשת – עושים זאת בשעות העבודה”, כך עולה מנתונים שמציג אתר ShoesOnline, המספק פלטפורמה לרכישת נעליים ברשת. הנתונים נאספו על סמך עשרות אלפי רכישות שנעשו בחודשים האחרונים ומהם עולה כי שעות השיא של הקניות הן עד השעה 10:30 בבוקר, וכן לאחר שעות העבודה: בין השעות 19:00 - 22:00. אולם רוב הקניות מפוזרות לאורך שעות העבודה. 


דן סמדג’ה, מנהל השיווק בשוז אונליין: “צרכנים כבר התנסו לא פעם בקניות מאתרים בחו”ל ובארץ. הצרכן הישראלי היום מעדיף נוחות ומחיר טוב על פני עמידה בתורים, מחירים מופקעים ובזבוז זמן בקניונים. המטרה שלנו היא לספק לצרכנים את המותגים הפופולריים במחירים נוחים ושירות ללא תחרות”. 


עוד מתברר כי הקיץ הישראלי החם אינו מונע מהצרכנים לרכוש נעליים סגורות. הפופולריות ביותר הן הסניקרס אשר מהוות מעל 50% מרכישות הנעליים. המותגים הדומיננטיים בקרב גברים הם אדידס, נייקי וניו באלנס, ואצל נשים  - נייקי, בירקנשטוק וריבוק. מפילוח נתוני הקונים ברשת עולה יתרון קל לנשים (כ־60% נשים וכ־40% גברים). סכום  הקנייה בממוצע: 300 - 350 שקלים. הקונים העיקריים הם בני 20 - 45, והם מעדיפים לקנות דווקא באמצעות הטלפון הנייד.