הסיפור שלנו: חברת EKO, שהקימו המוזיקאים יוני בלוך, ברק פלדמן וטל זובלסקי, פיתחה טכנולוגיה המאפשרת ליצור וידיאו אינטראקטיבי ייחודי, בעל מעברים חלקים. הטכנולוגיה מאפשרת לצופה לעצב את הסיפור על בסיס החלטות שהוא מקבל בזמן אמת. "הרעיון הוא לקחת אלמנטים המוכרים מתעשיית הגיימינג ולשלבם בתעשיות הטלוויזיה והקולנוע", הסביר מנהל הפעילות של EKO בישראל, יובל חופשי.

"יצאנו מנקודת הנחה שיש משהו בחוויה האקטיבית במשחקים שנותן ערך מוסף לצופים – ופיתחנו פלטפורמה המנגישה את הכלים האלה לספק התוכן או למפרסמים, הרוצים להשתמש במודל השונה ממה שמקובל בתעשייה". באוקטובר חתמה EKO על עסקה בשווי רבע מיליארד דולר עם ענקית הקמעונאות וולמרט. עוד היא חתמה על שיתופי פעולה עם במאים ומפיקים בהוליווד, ובהם הבמאים של "הנוקמים", ואף יצאה בפרויקטים משותפים עם באזפיד וטייסטי.
 
"הצופים צורכים את התכנים שעל התפר בין משחק לסרט – כלומר הם הופכים למשתתפים פעילים ואקטיביים; כל הזמן הם חלק מהסיפור, והוא משתנה בעקבות פעולותיהם", הסביר חופשי. "היוצרים מקבלים את הפלטפורמה ואת הכלים להרים הפקות גדולות וחוויות ייחודיות – לדוגמה, מתכונים אינטראקטיביים: אתה בוחר את החומרים או כל סיפור או הדגמה, ואלה משתנים לפי בחירת הצופה. יש טווח רחב של בחירות ונושאים. שני דברים נובעים מכך: הצופה גם מעורב יותר בתוכן שהוא צופה בו, והוא גם מרוכז בו יותר, ולכן הוא חוזר לצפות בו שוב ולבצע בחירות אחרות".
 
"זו דרך חדשה לגמרי לספר סיפור. הטכנולוגיה מאפשרת להעשיר את התוכן ולשלב יוצרים מעולמות שונים שמעולם לא עבדו יחד: במאים הוליוודיים, כותבי משחקים, אנשי מוצר ומעצבים, לכדי קבוצת הפקה אחת", הדגיש חופשי. "הכלים פתוחים לכל, כל אחד מוזמן להכין את התכנים שלו ולהזרים אותם (streaming) לכל מכשיר. אנחנו מנהלים גם קרנות השקעה בתוכן, שהקמנו עם גופים מסחריים ובהם סוני, וולמארט ו־MGM. כך יוצרים יכולים לפנות לקרן, ואנו מחברים אותם עם המפרסמים ועם השותפים שלנו להפצה", הוסיף.
 

מלבד דרך חדשה ליצור סרטים וסדרות עלילתיים, מדובר במהפכה בעולם הפרסום ברשת, שעד כה התקשה לתפוס את תשומת הלב של הצופה. "היות שבמודל הזה אתה, בהיותך צופה, חייב להיות פעיל, אתה מקבל תוכן פרסומי שאינו הפרעה אלא מיושר עם מה שבאת לעשות ומבוסס על האינטראקציה שלך איתו. הצד השני, החשוב לנו לא פחות, הוא נושא הקריאייטיב, הצד היצירתי, כלומר מה אתה כספק תוכן עושה בכלים שיצרנו", הבהיר. "חלק מהעבודה שלנו עם היוצרים היא ללמדם להעביר באמצעות הכלים סיפור שמתפצל – כמו שכבר קיים בעולם המשחקים".
 
"החזון הוא לברוא מדיום חדש של בידור ולהביאו למיינסטרים, כך שאנשים יצַפו לבצע אינטראקציה עם הווידיאו שהם צופים בו ושתהיה חוויה אקטיבית ולא פסיבית. כרגע אנו ממוקדים במובייל (הטלפונים הניידים), כי הבחנו שרבים מבני הדור הנוכחי צופים דווקא שם בתוכן, והאינטראקטיביות שם יותר טבעית. במקביל, אנו עובדים על שיתופי פעולה עם יצרני טלוויזיות חכמות וכבר נערכים לעתיד", חתם את דבריו.