סוגיית היעדר הפרטיות של המשתמשים בעידן הרשתות החברתיות עלתה היום (רביעי) פעם נוספת לכותרות, בעקבות דיווח שפורסם במהלך הלילה (רביעי) בבלומברג. על פי הדיווח, פייסבוק העסיקה עובדי קבלן שיאזינו ויתמללו הודעות קוליות שנשלחות באפליקציית מסנג'ר, הצ'אט של הרשת החברתית. פייסבוק למעשה מאפשרת החל משנת 2015 לקבל תמלול של שיחות קוליות, אך הדבר ניתן לביטול בקלות.

על פי הדיווח, שחשף למעשה את קיום התוכנית, לקבלנים שמטרתם היתה לבדוק מערכות הבינה המלאכותית תמללו את השיחות בצורה הנכונה, לא היה ידוע מאיפה הגיעו ההקלטות הללו. עוד טענו בחברה כי המשתמשים ששיחותם תומללו, בחרו כי פייסבוק תתמלל את אותן השיחות.
התגובה של פייסבוק עוררה זעם לא פחות גדול מאשר הפרסום עצמו. הרשת החברתית אישרה את הפרטים ועל כך שההודעות תומללו, והוסיפה כי "תפסיק לעשות זאת". בתגובה נכתב: "בדומה לאפל וגוגל, הפסקנו את הביקורת האנושית על ההודעות הקולית לפני יותר משבוע".

חשוב לציין כי לא פעם פייסבוק הואשמה בכך שהיא מאזינה לגולשים, אך כאמור בחרה להכחיש זאת. לאחרונה דווח כי אפל, אמזון וגוגל האזינו לשיחות של המשתמשים שהתבצעו דרך העוזרות הקוליות. ההודעות הקוליות נשלחו לידי חברה חיצונית שהאזינה, בחנה ותיקנה טעויות של העוזרות הקוליות.