מייקרוסופט הודיעה הלילה (בין רביעי לחמישי) כי עדכנה את מדיניות הפרטיות וכן את כלל הלקוחות בכך שהיא אוספת נתונים קוליים של המשתמשים שלה, באמצעות עובדים וחברות קבלן. בדוברות החברה הסבירו כי הנתונים נאספים כדי לספק שירותים שונים, ולעיתים אנחנו משתמשים בחברות חיצוניות כדי לסייע בשיפור השירותים הללו. עוד מסרו בחברה כי "הבינו שבני אדם יוכלו לסייע בשיפור השירותים הללו". 

אתמול בלומברג פרסם כי פייסבוק העסיקה עובדי קבלן שיאזינו ויתמללו הודעות קוליות שנשלחות באפליקציית מסנג'ר, הצ'אט של הרשת החברתית. לקבלנים שמטרתם היתה לבדוק מערכות הבינה המלאכותית תמללו את השיחות בצורה הנכונה, לא היה ידוע מאיפה הגיעו ההקלטות הללו. עוד טענו בחברה כי המשתמשים ששיחותם תומללו, בחרו כי פייסבוק תתמלל את אותן השיחות.

התגובה של פייסבוק עוררה זעם לא פחות גדול מאשר הפרסום עצמו. הרשת החברתית אישרה את הפרטים ועל כך שההודעות תומללו, והוסיפה כי "תפסיק לעשות זאת". בתגובה נכתב: "בדומה לאפל וגוגל, הפסקנו את הביקורת האנושית על ההודעות הקולית לפני יותר משבוע". 

חשוב לציין כי לא פעם פייסבוק הואשמה בכך שהיא מאזינה לגולשים, אך כאמור בחרה להכחיש זאת. לאחרונה דווח כי אפל, אמזון וגוגל האזינו לשיחות של המשתמשים שהתבצעו דרך העוזרות הקוליות. ההודעות הקוליות נשלחו לידי חברה חיצונית שהאזינה, בחנה ותיקנה טעויות של העוזרות הקוליות.