"איננו רואים את עצמנו כמשקיעים אלא כשותפים. כמו שחברות לחללי עבודה משותפים נותנות לך משרד, אנחנו מספקים ליזם את כל התשתיות שעליהן הוא יכול לעבוד ולעשות את מה שהוא אוהב", הסביר רונן מניפז, מנכ"ל קבוצת M51 המאגדת ומקדמת חברות סטארט־אפ טכנולוגיות מתקדמות הפועלות ברחבי העולם. לאחרונה גייסה הקבוצה 3 מיליון דולר להתרחבותה.



"היזמים בארץ יוצאי דופן, הם יצירתיים מאוד ויודעים לספק פתרונות, אבל הם צריכים לעשות את זה בדרך שלהם. מה שבנינו פה יודע להכיל את היזמים ומתאים מאוד לעידן של היום, שהוא עידן חשוף", אמר מניפז.



"אנחנו משקיעים אקטיביים, ומעבר לתמיכה כספית אנו מספקים ליזם גם את הפן הטכנולוגי - יותר מ־60 מתכנתים מספקים תמיכה מכל הסוגים וגם מסייעים בהיבטים של שיווק, נטוורקינג בינלאומי, יחסי ציבור, פרסום, עורכי דין וראיית חשבון. אנחנו מסייעים לכל חברה לעסוק פחות בבירוקרטיה, ומאפשרים לעובדיה להתמקד במה שהם אוהבים לעשות ושיהיה להם החופש להצליח".



החברה מתמקדת בכמה תחומים ספציפיים כרגע - פינטק (טכנולוגיה פיננסית), אד־טק (פרסום), עולם המשחקים, פיתוח יישומונים ונדל"ן - אך מקווה להרחיב בקרוב את סל שירותיה, והדגש הוא בתחום האוטומציה. "בעשור הקרוב יתחולל שינוי בשוק העבודה שעתיד לייתר המון עובדים, ובהם מתכנתים, כי האוטומציה תשתלט על נתח גדול מהשוק", קבע מניפז. "מי שיצליחו יותר הם אנשים הנוטים להיות פותרי בעיות ויצירתיים. מה שמייחד את העסקים שאיתנו הוא שהם עובדים המון עם אוטומציה או שאפשר להטמיעה במוצר או ברעיון שלהם. אם זה לא מתאפשר, אז רוב הסיכויים שלא נצרף את אותה חברה לקבוצה".



מבט חטוף על הסטארט־אפים והטכנולוגיות העובדים בחסות M51 מדגיש את הרבגוניות של חממת ההשקעות - בין שמדובר בטכנולוגיה המסננת השקעות נדל"ן ועסקאות כלכליות אחרות באמצעות אלגוריתמים חכמים, החוסכים מאות שעות עבודה ומחזירים ללקוחות רק את העסקאות האיכותיות ביותר, ובין שמדובר בחברת משחקים שבנתה פלטפורמה אוטומטית להפצת משחק כבר בשלביו המוקדמים כדי לגלות אם הקונספט שמאחוריו יכול לתפוס, עוד לפני שמשקיעים בו.



דוגמה אחרת לפיתוחים המקודמים בתוך M51 היא GWM, העוסקת בתחום הווידיאו והפרסום הדיגיטלי ומבצעת אופטימיזציה לעבודתו של מנהל הקמפיין: היא מתחברת למערכת ומצביעה בזמן אמת על הצלחות או על כשלים של הקמפיינים. "אנחנו מאמינים באנשים יצירתיים שאוהבים את התחום שלהם, ואת זה אי אפשר לתמחר בכסף", אמר מניפז והוסיף: "אבל כל עבודה שחוזרת על עצמה, שאינה דורשת יצירתיות או יחסים בין־אישיים, אם תתאמץ מספיק תוכל לעשות לה אוטומציה וכך להפחית את עומס העבודה, וכך תפנה את העובדים להיות באמת יזמים ופורצי דרך".