סאמר וורדן, קצינה לשעבר בחיל האוויר האמריקאי, המתגוררת בימים אלה בקנזס ונמצאת בעיצומו של סכסוך גירושים קשה, הופתעה מכך שבת הזוג שלה עדיין יודעת מה מתרחש בחשבון הבנק שלה. היא ניגשה לבנק וביקשה לדעת מאילו מחשבים נכנסו לחשבון הבנק שלה. היא קיבלה תשובה מפתיעה - המחשבים המדוברים הם חלק מרשת המחשבים של נאס"א, סוכנות החלל האמריקאית. בת הזוג לשעבר של וורדן היא אן מק'ליין, אסטרונאוטית פעילה בנאס"א, שחזרה לפני כחודשיים משהות של חצי שנה בתחנת החלל הבינלאומית. מק'ליין, שזכתה בעיטורים צבאיים רבים לאורך השנים, היתה אמורה לקחת חלק בהליכת החלל שתוכננה לביצוע על ידי נשים בלבד, אך בוטלה מנסיבות לוגיסטיות.
האסטרונאוטית הודתה כי נכנסה לחשבון הבנק של בת זוגה לשעבר כעת ששהתה בתחנת החלל הבינלאומית וטענה כי היא צפתה בכספים המשותפים של שתיהן בלבד. עם זאת, וורדן הגישה נגדה תלונה לנציבות הסחר הפדרלית בארצות הברית. בנוסף, משפחתה הגישה תלונה במשרד המפקח הכללי של נאס"א, והאשימו את מק'ליין בגניבת זהות ובגישה פסולה לרישומים הכספיים הפרטיים של וורדן. החוקרים ממשרדו של המפקח הכללי יצרו קשר עם השתיים, כחלק מחקירת המקרה שעשוי להיות הפשע הראשון שבוצע בחלל החיצון. 
חמש מדינות מוגדרות כשותפות בתחנת החלל הבינלאומית - ארצות הברית, רוסיה, יפן, אירופה וקנדה - וקיימים נהלים שונים לטיפול בסוגיות המתעוררות כאשר אסטרונאוטים ממדינות שונות מקיפים ביחד את כדור הארץ. עם זאת, מארק סונדאהל, מנהל המרכז לחוקי החלל הבינלאומיית באוניברסיטת קליבלנד, טוען כי לא היה מודע לטענות אודות פשעים שהתרחשו בחלל. תגובה דומה נמסרה גם מנאס"א שטענו כי אינם מודעים לפשעים שנעשו בתחנת החלל הבינלאומית.

מק'ליין, הנמצאת כעת בכדור הארץ, הגיעה לעדות בשבועה מול המפקח הכללי בשבוע שעבר וטענה כי הדברים נעשו ברשות בת הזוג לשעבר. לדבריה, המטרה של הפעולות היתה לוודא שיש לה מספיק כסף כדי לדאוג לבנם המשותף. עם זאת, מהמסמכים שפרסמו בניו יורק טיימס עולה כי אחד ממוקדי הסכסוך בין השתיים היה הילד - שכן וורדן היא אמו הביולוגית והיא סירבה לאפשר למק'ליין לאמץ אותו. פרקליטה הסביר: "האסטרונאוטית מכחישה שביצעה פעולות לא חוקיות והיא משתפת פעולה בצורה מלאה". עוד אמר עורך הדין כי וורדן מעולם לא אמרה ללקוחה שלו כי אסור לה להסתכל בפרטי חשבון הבנק המדובר.