משטרת סיטי אוף לונדון, הרובע העסקי המרכזי של בירת בריטניה, תקים מערך נרחב של מצלמות מתקדמות לזיהוי פנים שיסרקו מאות אלפי עוברים ושבים מדי יום מטעמי ביטחון. בארגוני זכויות האזרח גינו את המהלך וטענו כי מדובר בדוגמה מודרנית של "האח הגדול" מהספר "1984" של ג'ורג' אורוול.
 
ה"דיילי מייל" חשף בסוף השבוע מסמכים של המשטרה שלפיהם נשקל הרעיון לשלב מצלמות פרטיות במעגל סגור עם מצלמות ציבוריות כדי ליצור "טבעת פלדה", שתאפשר לזהות פנים בתוך הקהל ולהשוות אותם למאגרי מידע של דיוקנאות חשודים, ללא ידיעת עוברי האורח המצולמים. כבר לפני 26 שנה, לאחר פיגוע שביצעה המחתרת האירית במקום, הופעלה מערכת נרחבת לזיהוי לוחיות רישוי של כל כלי הרכב שנכנסים לאזור.
 
בעקבות הפרסום גינו פעילי הארגון לזכויות האזרח בבריטניה את התוכנית, הסותרת את ההגבלות שקבע האיחוד האירופי על איסוף מידע באמצעות הטכנולוגיה החדשה. "זה יגרום לתושבי העיר ולמיליוני מבקרים להיות האנשים המנוטרים ביותר בעולם", טענה סילקי קרלו, מנהלת ארגון "מעקב אחרי האח הגדול". "מצלמות זיהוי פנים הן נקודות בדיקה אוטומטיות שלמשטרה אין בסיס חוקי להפעיל. לונדון צריכה להיות מגדלור של חירות בריטית, לא אזור ביטחון אורווליאני".
 

מהמשטרה מסרו בתגובה כי התוכנית נועדה "להפוך את הסיטי לאזור הבטוח ביותר בעולם". עם זאת, התוכנית עדיין לא הגיעה לשלב היישום והדיונים מתמקדים כעת בהשלכות החוקיות.