מתקפת סייבר סודית שבוצעה על ידי ארצות הברית ביוני האחרון וכוונה נגד איראן, מחקה מאגר נתונים קריטי שעלול היה לשמש את האיראנים כדי לתכנן תקיפות של מכליות נפט, ולאתר בסתר ספינות במפרץ הפרסי, כך דווח הלילה (בין רביעי לחמישי) ב"ניו יורק טיימס". על פי הדיווח, שמסתמך על גורמים בכירים בממשל האמריקאי, בטהרן עדיין מנסים לשחזר את המידע שנמחק במהלך המתקפה, שהובילה בין השאר גם להרס רשתות תקשורת צבאיות.
לאחרונה דנו הבכירים בתוצאות ההשבתה שנגרמה למערכות באיראן, זאת כדי להסיר ספקות שעלו בקרב גורמים בממשל בנוגע לתועלת התקיפה לעומת הנזק שגרמה - אובדן הגישה לרשתות קריטיות המשמשות את משמרות המהפכה. כאמור וושינגטון וטהרן מעורבות מזה זמן רב בסכסוך במתחם הקיברנטי, אשר נמצא כעת במרווח האפור שבין מלחמה לשלום. המתקפה שבוצעה ביוני השנה היתה הסלמה במלחמה, והיא נמשכה גם לאחר שטראמפ ביטל את התגובה המתוכננת להפלת המל"ט.
עם זאת, איראן לא הסלימה את תקיפותיה במרחב הסייבר בתגובה, והמשיכה בפעילות הקבועה שלה נגד הממשל האמריקאי ונגד חברות שונות בקצב הקבוע, כך לדברי הגורמים. נורברן רול, בכיר לשעבר בתחום המודיעין, אמר כי מתקפות מהסוג הזה נועדו כדי לשנות את התנהגותה של איראן , מבלי לגרום להחמרה במצב הביטחוני. אירועים מהסוג הזה לא מתפרסמים לעיתים קרובות, לכן הם נחשבים לחלק ממאגר הפעולות הסמויות.

פעולות במרחב הסייבר אינן פועלות כמו דרכי לחימה קונבנציונליות אחרות. מתקפת סייבר אינה בהכרח נועדה כדי להרתיע את התוקפנות העתידית, כפי שמתרחש לאחר מתקפה צבאית מסורתית, כך לדברי גורמים בעבר ובהווה. גורם אבטחה בכיר אמר כי "הדבר מתרחש משום שקשה לייחס את ביצועה לגורם מסוים ולא תמיד מתקבל אישור פומבי לעצם התרחשותה". עם זאת, פעולות מהסוג הזה יכולות להראות כי ארצות הברית תגיב בצורה קשה לפיגועים או לפעולות אחרות. 
גורם בכיר ציין כי "המתקפה פגעה במערכות מודיעיניות של משמרות המהפכה, ופגעה ביכולותיה של איראן לבצע מתקפות סמויות". כאמור הממשל האמריקאי השיג מידע מודיעיני רב, אשר מעיד כי האיראנים עומדים מאחורי המתקפות שפגעו במכליות נפט במפרץ במאי וביוני, זאת למרות שאף גורם לא האשים אותם באופן רשמי בדבר. פיקוד מרכז בצבא האמריקאי אף הציג חלק מהראיות שלו נגד איראן ביום לפני ביצוע המתקפה הקיברנטית.
בבית הלבן הגדירו את עצם ביצוע מתקפת סייבר נגד האיראנים כ"תגובה פרופורציונלית להפלת המל"ט האמריקאי, ודרך להעניש את האיראנים על המעשה". בכיר בממשל טען כי המאגר שעמד במרכז המתקפה עזר לטהרן לבחור באילו מכלים לפגוע ובאיזה אזור. מאז ביצוע המתקפה, ב-20 ביוני השנה, לא בוצעה אף מתקפת סייבר כלפי מכליות במפרץ, אם כי טהרן תפסה מכלית בריטית כנקמה על מעצר מכלית שלה. ההשפעות של המתקפה תוכננו להיות זמניות, אך האפקט שלהן מורגש זמן רב מהמשוער ולמעשה הם עדיין מנסים לתקן מערכות שנפגעו ולהשיב נתונים חיוניים.
אף גורם לא פירט בפומבי את פרטי המבצע, אך בכיר בתחום ההגנה הדגיש כי מערכות ההגנה האווירית וכן מערכות הטילים במדינה לא היו במוקד התקיפה. עם זאת, יש שהטילו ספק באופן השפעתה של המתקפה וציינו כי אינם מאמינים שהיא שווה את העלות. לדבריהם, הדבר סייע לאיראנים להבין מידע קריטי אודות מערכות הסייבר של ארצות הברית.