חברת קורטיקה הישראלית הודיעה הבוקר (רביעי) על השקת Cartica AI, חברת בינה מלאכותית אוטונומית לתעשיית הרכב, בשיתוף עם CONTINENTAL, TOYOTA - AI Ventures, BMW - i Ventures ו- OurCrowd.  החברה מתמקדת בפיתוח בינה מלאכותית מהדור הבא לתעשיית הרכב, עם יכולת לחזות תרחישים בסביבת הרכב תוך שימוש במשאבי חישוב נמוכים ומותאמים לרכב ממוצע. הטכנולוגיה תסייע להגברת הבטיחות בדרכים, הפחתת נפגעים בכבישים ותשמש בעתיד גם את ענף הרכב האוטונומי. 
כאמור, לאחר שנתיים וחצי בהן קורטיקה פעלה בתחום הרכב האוטונומי הוחלט על השקת Cartica AI כחברה נפרדת, כדי לאפשר העמקה ומיקוד פעילות בתחום האוטומוטיב. מנכ"ל החברה הוא יגאל רייחלגאוז ממייסדי קורטיקה, שהיא מונה צוות של 45 עובדים. בעוד כחודשיים החברה צפויה לעבור למשרדים חדשים וכוח האדם שלה ייתרחב ויעמוד על מאה מפתחים. בנוסף, הם עומדים לפתוח סניף במינכן, במטרה לתמוך בלקוחות באירופה. 
Cartica AI מביאה גישה טכנולוגית שונה לענף הרכב, שכן כיום מקובל להשתמש במערכות בעלות יכולת למידה, אך הן מבוססות על ניתוח דוגמאות שאדם הזין עבורן למאגר נתונים ומוגבלות רק אליו. כך צוותי עובדים עוסקים בתיוג תמונות בתהליך יקר שעורך זמן רב ואינו אמין כאשר מדובר במקרי קצה. העולם סביבנו משתנה בכל יום ואי אפשר לצפות מבני אדם לעסוק בתיוג בלתי פוסק ואינסופי של הסביבה בה אנו חיים, לכן הגישה השונה של Cartica AI מציעה לתעשיית הרכב שימוש בטכנולוגיה ללמידה בלתי מפוקחת. המערכת בונה באופן אוטונומי מאגר נתונים מנתונים שזורמים אליה באופן רציף מהעולם האמיתי ואיתם היא מבצעת עבודה טובה יותר מבני אדם באיסוף ותיוג המידע ובדיוק חסר תקדים.

צורכת פחות אנרגיה ממערכות דומות 

הטכנולוגיה של Cartica AI מותקנת על שבב של רנסאס, ענקית ייצור שבבים יפנית. פעילותו צורכת פחות מחצי וואט, כאשר המערכות הוותיקות יותר צורכות בין חמישה לעשרה וואט. הטכנולוגיה נמצאת בייצור סדרתי בימים אלו, לאחר שנבחנה על מיליוני מייל ולצורך עלייה על הכביש לקראת סוף השנה הבאה. הטכנולוגיה בוגרת, מוגנת ביותר מ- 200 פטנטים ונמצאת יותר מעשור במחקר ופיתוח ולמערכת תמיכה בראיית לילה ועליונות בזיהוי אובייקטים בתאורה נמוכה במרחקים.

יגאל רייחלגאוז. צילום: ענבל מרמרי
יגאל רייחלגאוז. צילום: ענבל מרמרי
רייחלגאוז התייחס להישג בשיחה עם מעריב אונליין: "מחמיא לנו מאוד ששחקנים בסדר גודל כזה הצטרפו אלינו כי הרי מדובר ביצרניות הרכב החזקות ביותר כיום".  הוא הגדיר את ההישג כאחת ההצלחות הגדולות של החברה. "בטווח הקצר אנחנו רוצים להגדיל את הצוותים, ובטווח הארוך היינו רוצים להגיע למצב שתוך שנה וחצי יהיו רכבים כאלה על הכבישים", ציין, "רוב היישומים שלנו כיום קשורים לפן הבטיחותי - למשל לבלום את הרכב במידה והנהג לא בולם בזמן או להחזיר את הרכב לנתיב הנכון". 
המנכ"ל סיפר כי מדובר בתהליך אובולוציוני. "לאט לאט הרכב מקבל יותר ויותר שליטה דרך פיצ'רים שונים, וכך נגיע בהדרגה למצב שהאנשים נותנים יותר ויותר ביטחון ברכב", הדגיש, "מדובר בשלב ביניים במעבר העתידי לרכב אוטונומי לחלוטין, שכן מדובר במידה והוא נעשה בצורה חדה הוא עלול להיות מסוכן ואנחנו רוצים שהכל יילך כשורה".
כזכור, המיליארדר אילון מאסק הביע בעבר התעניינות ברכישת החברה. הוא ביקר בארץ לפני כשנה וחצי ולמעריב אונליין נודע כי במהלך אותו הביקור הוא נפגש עם נציגי קורטיקה. מנכ"ל החברה סירב לאשר את קיום הפגישה עם מאסק אך לא שלל קיום קשרים עם טסלה. עם זאת, רכישת החברה על ידי הבעלים של טסלה לא יצאה לבסוף לפועל. ברכבי טסלה, אך הדבר לא יצא לבסוף לפועל.