קורטיקה הישראלית תקים חברה לתעשיית רכב בשותפות עם BMW וטויוטה

הסטרטאפ הפועל בתחום הרכב האוטונומי הודיע על השקת שיתוף פעולה עם ענקיות רכב וטכנולוגיה בינלאומיות. "מחמיא לנו מאוד שהן הצטרפו אלינו", אמר המנכ"ל

סתיו נמר צילום: צילום פרטי
החברה מתמקדת בפיתוח בינה מלאכותית מהדור הבא לתעשיית הרכב
החברה מתמקדת בפיתוח בינה מלאכותית מהדור הבא לתעשיית הרכב | צילום: קורטיקה
2
גלריה

כאמור, לאחר שנתיים וחצי בהן קורטיקה פעלה בתחום הרכב האוטונומי הוחלט על השקת Cartica AI כחברה נפרדת, כדי לאפשר העמקה ומיקוד פעילות בתחום האוטומוטיב. מנכ"ל החברה הוא יגאל רייחלגאוז ממייסדי קורטיקה, שהיא מונה צוות של 45 עובדים. בעוד כחודשיים החברה צפויה לעבור למשרדים חדשים וכוח האדם שלה ייתרחב ויעמוד על מאה מפתחים. בנוסף, הם עומדים לפתוח סניף במינכן, במטרה לתמוך בלקוחות באירופה.

יגאל רייחלגאוז. צילום: ענבל מרמרי
יגאל רייחלגאוז. צילום: ענבל מרמרי | יגאל רייחלגאוז. צילום: ענבל מרמרי

רייחלגאוז התייחס להישג בשיחה עם מעריב אונליין: "מחמיא לנו מאוד ששחקנים בסדר גודל כזה הצטרפו אלינו כי הרי מדובר ביצרניות הרכב החזקות ביותר כיום".  הוא הגדיר את ההישג כאחת ההצלחות הגדולות של החברה. "בטווח הקצר אנחנו רוצים להגדיל את הצוותים, ובטווח הארוך היינו רוצים להגיע למצב שתוך שנה וחצי יהיו רכבים כאלה על הכבישים", ציין, "רוב היישומים שלנו כיום קשורים לפן הבטיחותי - למשל לבלום את הרכב במידה והנהג לא בולם בזמן או להחזיר את הרכב לנתיב הנכון".

המנכ"ל סיפר כי מדובר בתהליך אובולוציוני. "לאט לאט הרכב מקבל יותר ויותר שליטה דרך פיצ'רים שונים, וכך נגיע בהדרגה למצב שהאנשים נותנים יותר ויותר ביטחון ברכב", הדגיש, "מדובר בשלב ביניים במעבר העתידי לרכב אוטונומי לחלוטין, שכן מדובר במידה והוא נעשה בצורה חדה הוא עלול להיות מסוכן ואנחנו רוצים שהכל יילך כשורה".

תגיות:
בינה מלאכותית
/
קורטיקה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף