וואווי הכריזה היום (חמישי) על סדרת מכשירי מייט 30 עם ארבע המצלמות בגב המכשירים. כאמור, זו סדרת סמארטפונים מתקדמת מאוד, שלראשונה תגיע ללא אנדרואיד של גוגל. הסיבה לכך היא הסכסוך הארוך במרכזו עומדת וואווי, כחלק ממלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין. כאמור, לאחר שינויים קלים בחודש שעבר, גוגל יכולה לספק את התמיכה ומערכת ההפעלה למכשירים הקיימים של החברה ולא לאלו החדשים שיצאו אחרי חודש מאי.
בפועל, זה אומר שיש חנות נפרדת של וואווי, ורוב האפליקציות שאתם מכירים ומשתמשים בהן, לא יהיו זמינות בכלל בצורה ישירה אלא רק באמצעות כל מיני פריצות. זו הסיבה שהמכשיר לא יהיה זמין בישראל, ובמדינות נוספות מחוץ לסין. הסדרה תתאים לדור השני של הדור החמישי והם מצוידים במסך גדול מאוד - 6.53 עד 6.62 אינץ'. הרמקול ממוקם במרכז המכשיר, והצליל בוקע מהמסך עצמו. 
למייט 30 יש מסגרת דקיקה ומגרעת צרה מאוד. בצד המכשירים אין כפתורים להשפעה על עוצמת השמע, וכדי להגביר או להנמיך את הווליום צריך להחליק את האצבע על דפנות המכשיר. בנוסף, המחווה המדוברת משמשת גם כלחצן מצלמה - מחליקים את האצבע בצד המכשיר לזום ומקישים על מנת לצלם. הסוללה היא בנפח 4200-4500 מיליאמפר (בהתאם לדגם) וכצפוי, יש גם אפשרות להטעין אביזרים על גב המכשיר, באמצעות טעינה אלחוטית. ומה לגבי המצלמות? בגב המכשיר ישנה מצלמת 40 מגפיקסל ראשית, עדשה רחבה ברזולוציה של 16 מגפיקסל ועדשת זום של 8 מגפיקסל. המצלמה הרביעית היא חיישן תלת מימד שאמור להייטיב את האיכות של המצלמות האחרות ולתת עומק לצילומים.