סטרטאפ ישראלי בשם InnovoPro מפתח טכנולוגיה חדשנית למיצוי רכז חלבון מגרגרי חומוס, הודיע כי הצליח לייצר חלב המבוסס על חומוס. הם צפויים לשתף פעולה עם משק ווילר מנתיבות, המייצר טופו, במטרה להשיק את המוצר בישראל כחלק מקו חדש של מוצרים ללא חלב. המוצר צפוי להגיע למדפים עד סוף השנה הנוכחית.
בין המשקיעים של החברה שהוקמה על ידי ד"ר אשר שמולביץ', ענקית קמונעות השוויצרית migros וקרן JVT של אראל מרגלית, ועד כה היא גייסה כ-4.25 מיליון דולרים. הם טוענים, כי פיתחו פתרון להפקת תרכיז חלבון טבעוני בריכוז של 70%. הוא הנקרא CP-Pro70 ולדברי החברה, הוא מכיל ערכים תזונתיים רבים וכן הוא נטול טעם לוואי. ניתן לשלבו במאכלים ובחטיפים שונים וכן במיונז. 
מנכ"לית ומייסדת החברה טלי נחושתן אמרה בשיחה עם ג'רוזלם פוסט כי "בשונה מחלבונים אחרים, לחלבון חומוס יש טעם ניטרלי ואין צורך להשתמש בחומרים מייצבים ומשמרים כדי לייצר אותו". היא ציינה כי "החברה צפויה לפתח בעתיד מוצרים נוספים לשוק, שיתבססו על החלבון שלנו".

כאמור על פי דוח שנערך לאחרונה על ידי חברת אריזטון, שוק תחליפי החלב העולמי צפוי להניב עד שנת 2024 הכנסות של למעלה מ-38 מיליארד דולרים. הביקוש עולה בשל עליית המודעות לנושא איכות הסביבה וכן מפני שצרכנים מודעים יותר ויותר לבריאות ויותר הופכים לטבעונים". תחליפי החלב המובילים כיום מתבססים על סויה, שיבולת שועל, שקדים וקוקוס.
אראל מרגלית, אחד מהמשקיעים בחברה ציין כי "העולם לא יוכל להמשיך ולצרוך בעתיד בשר וחלב כפי שאנחנו עושים כיום". לדבריו, האוכלוסייה ממשיכה לצמוח ולגדול ונצטרך ליישם פתרונות חדשים בתחום המזון. "חברת InnovoPro פיתחה פרצת דרך עולמית שתשנה את הדרך בה אנחנו צורכים חלבונים", סיכם, "תאגידי המזון מבינים זאת ושיתופי פעולה מהסוג הזה מפיקים את הדור הבא של המזון".