ימים ספורים לאחר שהשלים את סבב הגיוס: הסטארט־אפ הישראלי UPnRIDE, כיסא הגלגלים הרובוטי היחיד אשר לראשונה בעולם מאפשר ניידות מלאה במצב עמידה למשותקים מהצוואר ומטה ולמוגבלי תנועה, קיבל את אישור ה־FDA.
 
הכיסא נשלט על ידי אלגוריתמים מורכבים שפותחו בחברה, שיוצרים מערכת פילוס אוטומטית. בלחיצת כפתור עוברים מישיבה לעמידה, והתנועה כמעט בלתי מוגבלת בעליות, בירידות, בשיפועי צד או בתנאי שטח אחרים. ד"ר עמית גופר, מייסד הסטארט־אפ, סיפר: "זו תקופה ארוכה שאנחנו עובדים על פיתוח הפתרון שיאפשר ל־1.4 מיליון אנשים עם מוגבלות בישראל, ובהם גם אני, להתנייד ברחובות בעמידה, תוך שמירה על יציבות, ולשוחח עם אנשים אחרים בגובה העיניים". 
 
הוא הוסיף: "אל אלפי הפניות שאנחנו מקבלים מאנשים שכמהים להשתמש בכיסא שישנה את חייהם הצטרפו לאחרונה מאות משקיעים, שהביעו את תמיכתם וסייעו לנו בהשלמת סבב הגיוס בהצלחה יתרה. עכשיו, עם אישור ה־FDA, אנחנו בשלים מתמיד לממש את ההבטחה ולצאת לייצור המוני של ה־UPnRIDE".

בחודשים האחרונים צלחה החברה את השלב הראשון בגיוס הון מההמונים בסיוע מועדון המשקיעים של פלטפורמת השקעות ההמונים מבוססת ההון, Together, עם גיוס בהיקף של 2.2 מיליון שקל. בהמשך, לאחר שעקפה את היעד שהוצב ולאור העניין שעוררה בציבור, נפתחו גם ההשקעות בפורמט של רכז הצעה, כלומר לציבור הרחב ובפיקוח רשות ניירות ערך, בסכומים של אלפי שקלים בודדים. כך, קרוב ל־300 משקיעים פרטיים לקחו חלק בהשקעה.
 
אלעד שמש, מייסד משותף Together השקעות המונים: "UPnRIDE הוא מהמיזמים הראשונים שעמדו בסטנדרטים הגבוהים שהצבנו כדי להתקבל לקמפיין גיוס מהציבור, ונמנה עם החברות המבטיחות במשק הישראלי. רק בתחילת החודש הושלם סבב הגיוס בפלטפורמה, שחצתה את סכום היעד בזכות הבעת אמון אדירה הן מהמשקיעים המתוחכמים והן מהציבור הרחב שנהנה מההזדמנות להשקיע לצד משקיעים מתוחכמים בעלי רקורד. אנחנו רואים בקבלת אישור מינהל המזון והתרופות האמריקאי אשרור נוסף לפוטנציאל האדיר שזיהינו בצוות ובטכנולוגיה המהפכנית שפיתחו, כאשר המשקיעים שלנו נהנים מאבן דרך מהותית אשר מעלה את שווי השקעתם".
 
כיום אחד מכל מאה אנשים בעולם המערבי מרותק לכיסא גלגלים. מדובר בכ־70 מיליון נכים, והמספר ממשיך ועולה. אורן תמרי, מנכ"ל וממייסדי מיזם UPnRIDE, הדגיש: "אנחנו מחזיקים ברשימת המתנה לרכישת המוצר של כ־2,000 רוכשים פוטנציאליים מרחבי העולם. כעת, עם קבלת ה־FDA, בכוונתנו לייצר את הכיסא הייחודי ולהפיץ את הבשורה. עד שיימצא פתרון של ממש לכל סוגי הנכויות הקיימות, אנחנו רוצים לשפר את חייהם של אנשים עם מוגבלויות".
סתיו נמר