טכנולוגיה חדשנית שתותקן במערכות של איתוראן בכלי רכב תאפשר לזהות בזמן אמת אירועי תאונות דרכים. באמצעות שידור מידע מהסנסורים ניתן יהיה לקבל מידע על סוג הפציעות וחומרתן ולשלוח את המידע בזמן אמת למד"א. הטכנולוגיה החדשנית תיושם בכ־650 אלף כלי רכב, בעקבות הסכם שיתוף פעולה בין חברת איתוראן לחברת הסטארט־אפ הישראלית MDGo.



בחברה הסבירו כי מערכת "איתוראן SOS" מופעלת באמצעות חיישן תאונה המותקן ברכב ומזהה תאונה בזמן אמת, ואז נשלחת התראה מיידית למוקד התאונות באיתוראן. נציג מיומן במוקד יוצר קשר עם הלקוח ומעניק לו סיוע החל מהזמנת עזרה רפואית, ליווי לאורך הפעולות הראשונות שיש לבצע לאחר תאונה ועד הזמנת חילוץ לרכב הפגוע.



במקביל לטיפול מול הלקוח, המידע באשר לעוצמת הפגיעה ופרטים נוספים יועברו מהחיישנים של מערכת "איתוראן SOS" גם לחברת MDGo, המחברת בין מחקר רפואי מתקדם למכניקה ומחשבת את הכוחות שהופעלו על האדם ברכב ועל איבריו הפנימיים. עוד נמסר כי מפת הכוחות מתורגמת על ידי MDGo לתחזית פציעות בשפה רפואית, שנשלחת בזמן אמת לצוותים הרפואיים: "מידע זה מסייע לצוותים הרפואיים לקבל החלטות רפואיות מתאימות על מנת להעניק טיפול מהיר ומדויק יותר, שעשוי להציל חיים".



על פי נתוני האיחוד האירופי, כ־40% ממקרי המוות בעת תאונות דרכים יכולים היו להימנע אילו אפשר היה לזהות מיד את הפציעות שמהן סובלים הנוסעים ולהעניק טיפול מיידי הולם ויעיל. "MDGo היא חברה שצמחה בישראל ופיתחה מוצר שמעבר להיותו פורץ דרך מבחינה טכנולוגית, הוא גם מציל חיים ויעזור לייעל את הטיפול בנפגעי תאונות דרכים", ציין סמנכ"ל פיתוח עסקי באיתוראן גיל שרצקי.