שיאומי Mi A3 הוא סמארטפון משתלם מאוד, בעל תג מחיר די נוח למי שמחפשים מכשיר חדש אך אינם אוהבים לפתוח את הארנק. מהתנסות עם המוצר עולה כי החברה הסינית שפיתחה אותו, שצברה פופולריות רבה בישראל, הקשיבה לקולות הקהל: היא שיפרה באופן ניכר את ביצועי הטלפון ואת זמן הסוללה שלו, הוסיפה תמיכה בכרטיסי זיכרון ושדרגה את יכולות הצילום. 
המכשיר כולל את שקע האוזניות המסורתי והאהוב.  נקודה לרעתו היא איכות התצוגה - הרזולוציה נמוכה, המסך גדול משל מכשירים מקבילים משנים קודמות - ויש בו פחות פיקסלים לאינץ'. עם זאת, הדבר אינו בולט ביישומים כגון אינסטגרם או משחקי מובייל. A3 יתאים למשתמשים צעירים, כמו ילדים ש"טוחנים" שלבים במשחקי מובייל ולא באמת אכפת להם כמה חד נראה הטקסט במכשיר.
במכשיר מותקנת מערכת ההפעלה Android One, ולו מערך צילום משולש המבוסס על מצלמת 48 מגה־פיקסל, מסך AMOLED בגודל 6.08 אינץ’ וחיישן טביעות אצבע מתחת למסך. הוא בעל תמיכה בכרטיס זיכרון להרחבה, ויש בו סוללה עוצמתית: 4,030mAh. הסוללה החזיקה יותר ממה שציפיתי מהמכשיר, ובהיותי משתמשת כבדה למדי הצלחתי לשרוד קצת יותר מיום שלם בלי להזדקק למטען. נראה כי המשתמש הממוצע יוכל לבלות אפילו יותר זמן הרחק מהשקע.

המכשיר הושק במחיר של 1,099 שקל לגרסת 64 ג'יגה ו־1,249 שקל לגרסת 128 ג'יגה. מאז ההשקה הספיק המחיר לרדת בכ־18% ולעמוד על פחות מאלף שקלים לגרסת 64 ג'יגה.
המכשיר ישווק בישראל בצבעים שחור וכחול. אחריות היצרן תינתן למשך שנתיים.