חברת Seatback מבקשת לתת מענה לכאבי הגב והבעיות הבריאותיות שמהם סובלים עובדים רבים הנאלצים לשבת שעות ארוכות מול המסכים - ולשם כך היא פיתחה מערכת אינטראקטיבית המנטרת ובודקת את איכות הישיבה של המשתמש.
 
"מדובר במשטח מרובה חיישנים המוטמע בתוך הכיסא או בכרית המולבשת על הכיסא", מסבירים האנשים העומדים מאחורי הפיתוח. "מערכת החיישנים חשה את גוף המשתמש ויודעת לזהות את מנחי הישיבה השונים שלו, לנטר מדדים פיזיולוגיים רלוונטיים ולבצע בזמן אמת אנליזה של העומסים המופעלים על הגוף. המערכת מספקת מידע על מנח הישיבה הטוב ביותר - זה שאינו מעמיס באופן ניכר על עמוד השדרה".
 
המפתחים מוסיפים כי המערכת תתריע למשתמשיה כאשר תזהה תנוחת ישיבה לקויה, שאינה ניטרלית, או אחרי ישיבה רציפה ממושכת. ההודעות יסופקו או בסוגים שונים של רטט או דרך אפליקציה ייעודית, וכך המשתמשים יוכלו לתקן את מנח הישיבה, לקום להליכה ולמתיחה קצרות ולהתרענן ממצב הישיבה המאומץ בטרם ייווצר לחץ רב מדי על גופם.
 

"בעבודה, בשעות הנסיעה ובזמן הפנאי - ולמעשה, במשך רוב שעות הערות - אנחנו יושבים. העולם מבוסס המסכים שאנו חיים בו רק מאריך את זמן הישיבה הממוצע, והמחיר הבריאותי גבוה. מלבד כאבי הגב ועוד תסמיני שלד־שריר שסובלים מהם עובדים רבים בעולם הטכנולוגי של ימינו, הישיבה הממושכת אף נקשרה עם תחלואה כללית כגון בלט ופריצת דיסק, סוכרת, מחלות לב וכלי דם, השמנת יתר ותסמונת מטבולית", אמרו המפתחים.