המשחק Final Fantasy VIII Remastered מחזיר אותנו עשרים שנה אחרונה, עם הוצאה מחודשת של אחד הכותרים החזקים בסדרה המצליחה שיצאבשנת 1999 ומצליח גם היום לספק עלילה מעניינת לצד מפגשים מרתקים עם דמויות בלתי נשכחות ומשחקיות מהנה.
 
חשוב לציין שהמשחק החדש-ישן, מבית Square Enix, רק חידש את האנימציות והמראה של הדמויות המרכזיות בסיפור, כך שהמשחקיות והוויזואליות מהמשחק המקורי נשמרו, ולמרות שבהתחלה חשבתי שהדבר ירחיק שחקנים חדשים - הערך הנוסטלגי והאיכות הגראפית הירודה (יחסית למשחקים של היום), דווקא גרמה לי להרגיש משהו שלא חשתי המון זמן במשחקים, חיבור חזק לעלילה ולדמויות. החיבור הזה מגיע בעיקר בגלל הצורך הבלתי פוסק במהלך המשחק לקרוא את הדיאלוגים הרבים שמלווים אתכם במהלך העלילה וחושפים סיפור עמוק, עם טוויסטים בלתי פוסקים שישאירו אתכם מרותקים למסך. 
 
המשחק הוא קווסט קלאסי, כלומר משחק הרפתקאות בעולם פתוח עם מפה ענקית וחמישה איים מרכזיים לחקור. במרכז הסיפור יש את הגיבור סקוול, לוחם שקט ומתבודד שמתחיל את דרכו ביחידת הלוחמים SEED, ששומרים על העולם של פיינל פנטסי, תמורת שכר הוגן כמובן. אל הצוות שלכם מצטרפים דמויות נוספות עליהם תוכלו לשלוט ולנהל בזמן הקרבות, ביניהם קוויסטיס (מדריכת הקרב שהפכה ללוחמת מן המניין), סלפי (הלוחמת הצעירה והאופטימית), זל (הלוחם הקשקשן), הנסיכה רינואה שמובילה את המורדים ועוד רבים. המשחק גם מחזיר מהעבר אויבים נפלאים כמו סייפר, שמתחיל לצידכם באקדמיה והמכשפה אדיאה העוצמתית וכמובן אינספור יצורים ומפלצות שמפגינים חוש הומור משובח שבאמת תורם להנאה מהחוויה. 


 

העולם של Final Fantasy VIII  הוא סבוך ומסובך, הוא כל כך מסובך וחסר הכוונה שרוב הזמן קשה לדעת לאן צריך ללכת ומה לעשות, מה שהופך אותו לקווסט אמיתי בו עליכם לחקור כל אדם שאתם נתקלים בו וכל פיסת מידע שאתם מוצאים, להיות חוקרים אמיתיים. אם בכל מקרה אתם נתקלים במבוי סתום, יש באינטרנט לא מעט מדריכים שיעזרו לכם לצאת מכל צרה ולהתקדם בעלילה, שלבד הופכת את הכותר לאחד המשחקים הטובים שיצאו בסדרה ובכלל בז'אנר. עלילה שתפגיש אתכם עם מורדים, נסיכות, בגידות ואפילו מסע בזמן.
 
חלק נוסף שהופך את המשחק לאטרקטיבי הוא צורת הלחימה. הקרב נעשה בתורות, כך שלאחר כל פעולה שאתם מבצעים, בין אם זה לתקוף או להטיל כישוף, עליכם להמתין זמן צינון מסוים. בקרב אתם שולטים בכל אחת מהדמויות שהכנסתם לצוות במהלך המסע, כך שתצטרכו לקבל החלטות טקטיות לגבי מי מחזיק באיזה כישוף או אביזרים שיכולים להכריע את התוצאה לטובתכם. המשחק דורש המון למידה ותצטרכו לאסוף קסמים שונים מדמויות ואויבים שתפגשו בדרך (ויש הרבה אויבים בדרך), אפילו אם זה נראה קצת קשה בהתחלה זה בהחלט שווה את זה ורמת הקושי לא מענישה בכלל, כך שגם אם תעדיפו ללכת בדרך הישרה ולעקוף משימות צד, עדיין תהיו מספיק חזקים כדי להתמודד עם מה שבדרך.
 
Final Fantasy VIII Remastered עושה עבודה מצוינת בכך שהוא מחדש את הישן אך שומר על מה שהפך אותו לכה מיוחד. הדמויות, השפה והעלילה רלוונטיים היום יותר מתמיד והגרפיקה של סוף שנות התשעים, נותנת עוד טוויסט קטן לאלו שלא הספיקו לחוות אותה בשל גילם.
 
עותק הסקירה התקבל הודות לעדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של המשחק. הכותר Final Fantasy VIII Remastered זמין לרכישה אצל המשווקים המורשים.