לאחר שחברת BLIZZARD הכריזה בכנס ההכרזה על המשחק DIABLO IMMORTAL בשלהי 2018,  שאין בכוונתה להוציא כותר נוסף בסדרת המשחקים האהובה למחשב האישי, אלא מכוונת לשוק משחקי המובייל בלבד - וספגה בוז גורף מהקהל, דלף היום (שני) צילום ממגזין הגיימינג הגרמני 'GameStar Magazine' המעיד על כותר רביעי למשחק – והרשת סוערת. לעת עתה, חברת BLIZZARD שומרת על שתיקה ולא מגיבה לדיווחים. 



DIABLO הוא משחק תפקידים שיצא לאוויר העולם בשנת 1996 והפך להצלחה מסחררת גם בישראל. למשחק יצאו שתי גרסאות מצליחות DIABLO 2  (2000) ו-DIABLO 3 (2012) ולהן שלל הרחבות ושדרוגים. בעלילת המשחק, השד דיאבלו פותח שער מהגיהנום ומטיל את אימתו על העולם, תוך שהוא משחרר שדים, מפלצות ואל-מתים לפני האדמה.




הכינו את העכברים

השחקן, או השחקנית, משחקים את הגיבור מבין מספר דמויות ייחודיות, חלקן לוחמות וחלקן מטילות קסמים, ויילחמו בשליחיו של דיאבלו עד שייפגשו בשד עצמו ויצטרכו להביס גם אותו. אחד מסימני ההיכר של המשחק האהוב בגרסתו למחשב האישי היא המשחקיות הייחודית הכוללת לחיצות מרובות על העכבר (שלא נאמר "עד זוב דם") במטרה להשמיד אלפי יצורי אופל שמסתערים עליך במקביל לאיסוף שלל ברחבי המפה, שיחד יוצרים אינסוף שעות משחק.

בשבועות האחרונים חברת המשחקים הפופולרית החליטה להשעות את השחקן Chung “blitzchung” Ng Wai לאחר שהביע תמיכה בהונג קונג במאבקה מול סין. במהלך ריאיון ניצחון בטורניר שקיימה בליזארד למשחק HEARTSTONE התבטא השחקן בקריאת 'Free hong kong' ועורר סערה. בתגובה החליטה החברה להשעות את השחקן ואת הפרסים בהם זכה יחד עם שלל הישגיו במשחק.

בעקבות ההשעייה, שחקנים רבים, ופעילי רשת החלו במחאה נגד החברה, ואף ניסו לגרום לכך שאחד מכותריה הפופולריים ביותר, משחק הבאטל רויאל Overwatch יצונזר בסין, תוך הפיכת אחת הדמויות במשחק, מיי, ל"משתתפת" במחאות באי הסיני. אל המחאה הצטרפו גם מספר נציגים בקונגרס האמריקאי בהם הסנטור מרקו רוביו וחברת הקונגרס אלכסנדריה אוקסיו קורטז, שקשה למצוא נושא נוסף בו שני הנציגים מהמפלגות היריבות יהיו בהסכמה.