האסטרונאוטית ג'סיקה מאיר פרסמה אתמול שלוש תמונות של ישראל שצולמו בתחנת החלל הבינלאומית. מאיר, בת לאב ישראלי, כתבה בחשבון האינסטגרם שלה: "המסע של אבא שלי, שהתחיל במזרח התיכון, המשיך לאירופה ובסופו של דבר לארצות הברית, העניק השראה לרבים במשפחה שלי".



לפני כשבועיים התרחשה היסטוריה בחלל החיצון, כאשר מאיר בת ה-42 וכריסטינה קוך בת ה-40 ביצעו הליכת חלל. זו הפעם הרביעית שקוך, שנמצאת בחלל כבר למעלה מ-200 ימים מבצעת את הפעולה, והפעם הראשונה עבור מאיר. זו הפעם הראשונה בה שתי נשים מבצעות הליכת חלל כצוות, אך למעשה המטרהאותה נדרשו לבצע היא להחליף יחידת טעינה של סוללה לקויה בצד החיצוני של התחנה.




במהלך ביצוע המשימה, השתיים שוחחו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. "אתן נשים אמיצות מאוד ומה שאתן עושות זה פשוט מדהים", אמר, "אני חייב להגיד לכן שאני לא בטוח שהייתי רוצה לעשות דבר כזה בעצמי". בהמשך שאל אותן מה המסר שלהן לנשים שצופות בהן ומתעניינות בתחום החלל. מאיר, שנמצאת בחלל מזה כמה שבועות השיבה: "היו עוד נשים שעשו את זה לפנינו אבל זו הפעם הראשונה שיש שתי נשים שעושות את זה ביחד. אנחנו עושות את העבודה שהוכשרנו והתכוננו אליה כך שעבורנו זה לא דבר רציני במיוחד. עם זאת, אנחנו מבינות שמדובר בהישג".



מאיר הוסיפה: "אנחנו מאוד מעריכות את אלה שבאו לפנינו והולכות בדרכן כדי להגיע לאיפה שאנחנו היום. כריסטינה ואני מקוות שאנחנו מספקות השראה למי שיש לו חלום ורוצה להגשים אותו. זו הרגשה מדהימה שלא אשכח ואני שמחה לחלוק את הרגע הזה עם כריסטינה חברתי הטובה. זה כבוד להיות פה ולייצג משהו שמשפיע על אחרים".



הנשיא טראמפ הגיב: "כריסטינה וג'סיקה אני רוצה להודות לכם על העבודה הקשה. אתן מדהימות והגעתן למקום שרק בודדים היו בו. זה צעד חשוב אנחנו בדרך למאדים. אנחנו נחזור לנחות על הירח ומשם נמריא למאדים כי ג'ים (בריידנשטיין, ראש נאס"א) אמר שזו הדרך הטובה ביותר לדעתו. אתן נשים חזקות ואמיצות ומייצגות את המדינה שלנו. מיליונים צופים בכן מה כאשר שאתן עושות דבר מיוחד. קודם הירח ואחר כך מאדים. תודה לכן".



מאיר נחשבת לאחת המועמדות המובילות להיות האישה הראשונה שתדרוך על הירח, זאת כחלק מפרויקט "ארטמיס" של נאס"א. בסוכנות החלל האמריקאית שואפים להנחית אסטרונאוטים על הירח, בפעם הראשונה מאז תחילת שנות ה-70. ככל הנראה, שני אסטרונאוטים יזכו לעלות על החללית שתיקח אותם למשימה על פני הירח.נכון להיום, רק 15 נשים יצאו להליכת חלל - תמיד מלוות בגברים. לשם ההשוואה, האדם הראשון שהשתתף בהליכת חלל היה אלכסיי לאונוב, שמת בתחילת השבוע בגיל 85, מברית המועצות לשעבר במרס 1965. האישה הראשונה להשתתף בהליכת חלל הייתה סבטלנה סאביטסקאיה, גם היא קוסמונאוטית סובייטית, שעשתה זאת ב-1984, 19 שנים אחרי הגבר הראשון.