חוקרים מאוניברסיטת בן־גוריון פיתחו זרוע רובוטית ראשונה מסוגה, המסוגלת לאחוז בכל צורה, בדומה לפעולה של זרוע אנושית. ההמצאה, שנחשפה על ידי BGN Technologies, חברת מסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת בן־גוריון, תאפשר לתופסנים המשמשים בפסי ייצור אחיזה של חלקים בצורות שונות וכך יופחתו את עלויות הייצור. 
 
הזרוע הרובוטית, שפותחה על ידי פרופ' אמיר שפירא וד"ר אבישי סינטוב מהמחלקה להנדסת מכונות באוניברסיטת בן־גוריון, מאפשרת לתכנן תופסנים חסרי אצבעות עבור רובוטים של פסי ייצור. הדבר יאפשר אחיזה של חלקים בעלי צורות שונות, ובכך להפחית את עלויות ייצור החלקים, תוך הגדלת אפשרויות הייצור של פסי הייצור. ההמצאה מסתמכת על אלגוריתם חיפוש ייחודי שמגדיר אזורי אחיזה אפשריים בסדרת החלקים בהם משתמשים בפס ייצור נתון.

האלגוריתם מביא בחשבון פרמטרים שונים, כמו הכוח שנדרש כדי לאחוז את החלק בחוזקה, ולאחר מכן מגדיר סדרת נקודות אחיזה משותפות לכל חלקי הייצור בהם משתמשים בפס הייצור. כך ההמצאה מאפשרת את התכנון של זרוע רובוטית שתתאים לכל חלקי הייצור. 
 
דני שטייר, פיתוח עסקי, מדעים מדויקים והנדסה ב־BGN Technologies הסביר: "פתרון פשוט לכאורה זה מבוסס על אלגוריתם מתוחכם שיכול להגדיל את היעילות והכדאיות הכלכלית של פסי ייצור על ידי הפחתת הצורך בזרועות רובוטיות מרובות, האצת קצב הייצור ואפילו התאמת פסי ייצור קיימים לצרכים אחרים. לאחר הגשת בקשת פטנט להגנת המצאה זו, אנחנו מחפשים כעת אחר שותפים אסטרטגיים להמשך הפיתוח והמסחור של הטכנולוגיה".