לראשונה בישראל תספק חברה טיפולים קליניים וירטואליים במסגרת ציבורית באמצעות שיתוף פעולה עם קופות החולים מכבי שירותי בריאות, הכללית ומאוחדת. החברה, AmplioSpeech, מטפלת כיום באלפי ילדים עם הפרעות תקשורת בשבע מדינות בארה"ב. שיתוף הפעולה בינה לבין מכבי ומאוחדת החל בספטמבר, בפיילוט שכלל כ־100 ילדים, וגדל מחודש לחודש.



במהלך התוכנית הילד מאובחן בפגישה ראשונה פרונטלית שבה מותאם לו הטיפול ועם מציאתו כמתאים לטיפול דיגיטלי, ייקבע תור לטיפול אונליין עבורו. הפלטפורמה החדשנית וזוכת הפרסים של החברה מופעלת באמצעות אפליקציה ייעודית, העובדת עם מדדים חדישים, ופידבקים שמקבלים הקלינאים על התקדמות המטופל. כל זאת תוך ניצול הפורמט הדיגיטלי לעריכת בירור ומחקר רפואי מקיף, בהתבססות על ביג דאטה ובינה מלאכותית.



הפלטפורמה מאפשרת למטפלים גישה לספרייה אקדמית, התייעצויות מקצועיות, ומערכת מובנית הנתמכת באדמיניסטרציה שוטפת וביישום תאימות הטיפול עבור המטופל. הטיפול, שמועבר באמצעות שיחת וידיאו, פותר את הצורך בצמצום היעדרויות - הטיפול המקוון כולל פגישה שבועית עם קלינאי התקשורת, בצירוף תרגולים על בסיס יומי המתנהלים מול צוות מתרגלים, המורכב מסטודנטים למקצוע המעודדים דיבור, כאשר התרגולים מבוצעים בהתאם להנחיות.


Ampliospeech מאפשרת את התאמת הטיפול לקצב החיים העדכני, חוסכת את הסידורים הלוגיסטיים הכרוכים בהגעה לטיפול, ואף מאפשרת לרווח ולקצר סדרות טיפול בזכות מערכת גמישה. היא מתאימה את סדרת הטיפולים לכל מטופל באופן אישי, לפי גילו ומצבו, קביעת שעות טיפול נוחות ואפשרות לבצע את הטיפול בחלוקה משתנה בין פגישות פרונטליות לדיגיטליות. 




כניסת הטיפול החדשני מביאה איתה משמעויות נרחבות, בהתחשב בפגיעה האפשרית בילדים הסובלים מסטיגמה חברתית כי אינם מדברים היטב בכיתה א' וסופגים את ההשלכות הלימודיות והחברתיות הנלוות. מנתוני החברה עולה כי 12% מהילדים בישראל מטופלים בהפרעות תקשורת במסגרת התפתחות הילד. שיתוף הפעולה של החברה עם קופות החולים הוצג בכנס Digital.Health.Now - הכנס השנתי השני של HealthIL, קהילת החדשנות בבריאות, שהתקיים השבוע בתל אביב.

ד"ר יאיר שפירא, מייסד ומנכ"ל החברה הוסיף: "כאב לנער מגמגם הכרתי מקרוב את הקשיים שחווים ילדים עם קשיי דיבור ושפה, וכן את המגבלות של הטיפול המסורתי בהפרעות תקשורת. עזבתי את כל עיסוקיי הקודמים, ורתמתי את ניסיוני האקדמי ובתפקידי ניהול בהייטק כדי לעזור לבני, ובהמשך לכל הילדים הסובלים מהפרעות תקשורת".

יעל אופיר, מנכ"לית קהילת HealthIL" :AmplioSpeech מגשימה את ייעודה של קהילת הבריאות הדיגיטלית - היא מקימה עולם חדש בדמות קליניקה וירטואלית, מציעה ארגז כלים מקצועי ומשופר למטפלים, ומסייעת למטופלים תוך שימת דגש על רמה רפואית גבוהה והטמעת שפה טכנולוגית חדשנית שמעניקה מענה לאתגרי העולם המודרני ביום־יום, לצד המהלך החשוב בדמות כניסתה המשמחת למערכת הרפואה הציבורית בישראל".