לראשונה בישראל: טיפולים קליניים וירטואליים לילדים עם הפרעות תקשורת

AmplioSpeech, שמטפלת באלפי ילדים עם הפרעות תקשורת ברחבי העולם, מספקת פלטפורמה דיגיטלית מבוססת בינה מלאכותית לטיפול וסיוע למטפלים

סתיו נמר צילום: צילום פרטי
ד"ר יאיר שפירא
ד"ר יאיר שפירא | צילום: יח"צ

לראשונה בישראל תספק חברה טיפולים קליניים וירטואליים במסגרת ציבורית באמצעות שיתוף פעולה עם קופות החולים מכבי שירותי בריאות, הכללית ומאוחדת. החברה, AmplioSpeech, מטפלת כיום באלפי ילדים עם הפרעות תקשורת בשבע מדינות בארה"ב. שיתוף הפעולה בינה לבין מכבי ומאוחדת החל בספטמבר, בפיילוט שכלל כ־100 ילדים, וגדל מחודש לחודש.

במהלך התוכנית הילד מאובחן בפגישה ראשונה פרונטלית שבה מותאם לו הטיפול ועם מציאתו כמתאים לטיפול דיגיטלי, ייקבע תור לטיפול אונליין עבורו. הפלטפורמה החדשנית וזוכת הפרסים של החברה מופעלת באמצעות אפליקציה ייעודית, העובדת עם מדדים חדישים, ופידבקים שמקבלים הקלינאים על התקדמות המטופל. כל זאת תוך ניצול הפורמט הדיגיטלי לעריכת בירור ומחקר רפואי מקיף, בהתבססות על ביג דאטה ובינה מלאכותית.

הפלטפורמה מאפשרת למטפלים גישה לספרייה אקדמית, התייעצויות מקצועיות, ומערכת מובנית הנתמכת באדמיניסטרציה שוטפת וביישום תאימות הטיפול עבור המטופל. הטיפול, שמועבר באמצעות שיחת וידיאו, פותר את הצורך בצמצום היעדרויות - הטיפול המקוון כולל פגישה שבועית עם קלינאי התקשורת, בצירוף תרגולים על בסיס יומי המתנהלים מול צוות מתרגלים, המורכב מסטודנטים למקצוע המעודדים דיבור, כאשר התרגולים מבוצעים בהתאם להנחיות.

Ampliospeech מאפשרת את התאמת הטיפול לקצב החיים העדכני, חוסכת את הסידורים הלוגיסטיים הכרוכים בהגעה לטיפול, ואף מאפשרת לרווח ולקצר סדרות טיפול בזכות מערכת גמישה. היא מתאימה את סדרת הטיפולים לכל מטופל באופן אישי, לפי גילו ומצבו, קביעת שעות טיפול נוחות ואפשרות לבצע את הטיפול בחלוקה משתנה בין פגישות פרונטליות לדיגיטליות.

תגיות:
בריאות
/
קופת חולים
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף