קריית שמונה וחצור הגלילית עולות על מפת ההייטק הישראלי. כ־20 סטארט־אפים הוצגו בפני כ־300 בכירים במשרד הכלכלה, תעשיית ההייטק ומשקיעים, בניסיון לגייס השקעות ושיתופי פעולה עסקיים.



המצגת היוותה את אירוע השיא של "האקסלרציה לסטארט־אפים", שיזם משרד הכלכלה והתעשייה בשיתוף הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים – מעוף טק, עיריית קריית שמונה והמועצה המקומית חצור הגלילית ואנשי עסקים בהובלת אראל מרגלית.



עם הסטארט־אפים שהוצגו נמנו גם טכנולוגיות לשימור טריות פירות וירקות, סופר־יין המעצים רכיבים בריאותיים, שוקולד שמפחית רמת סוכר בגוף, ואפילו אפליקציית לימוד ריקוד.



"אקסלרטורים של מעוף טק בקריית שמונה ובחצור הגלילית מהווים אבן דרך משמעותית ביצירת אקוסיסטם אזורי של חדשנות ויזמות, כחלק מהחזון להפיכת הגליל העליון למוקד מוביל, שימשוך חברות ויעודד יזמים לפעול ולחיות בגליל", ציינה מנכ"לית מעוף גליל־גולן אתי גוטמן.



בתוך כך, עיריית צפת הציגה את שטחי השיווק בפארק התעשיות צפת. בימים אלו משווקים בעיר 200 דונם לתעשייה בפארק התעשיות המחודש בעיר.  השטחים הם בסבסוד של 90% ועלות דונם עומדת על כ־40 אלף שקל בלבד. "צפת נמצאת בתנופת התחדשות ופריחה. אני מתחייב ליצור מסלול ירוק ולסייע לחברות וליזמים שיגיעו לצפת", ציין ראש העירייה שוקי אוחנה.