מייסדי גוגל, לארי פייג' וסרגיי ברין, הודיעו אמש (שלישי) על פרישתם מתפקידיהם באלפאבית, חברת האם של גוגל. השניים יישארו חברים בדירקטוריון של החברה שהוקמה לפני 21 שנים. בעקבות פרישתם, מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי, המכהן בתפקיד מזה ארבע שנים, יהפוך כעת גם למנכ"ל של חברת אלפאבית.



פייג' כיהן בתפקיד מנכ"ל אלפאבית, אותו הוא מילא מאז 2015, ואילו ברין היה נשיא החברה. בהודעה שפרסמו השניים נכתב כי "עכשיו, כשאלפאבית מבוססת היטב, וגוגל ופרויקטים אחרים שלנו פועלים כחברות עצמאיות בצורה יעילה, זהו זמן טבעי לפשט את המבנה הניהולי שלנו".



עוד נכתב בהודעה, כי "מעולם לא היינו אנשים שנאחזים בתפקידי ניהול בזמן שאנו חושבים שישנן דרכים יותר טובות לנהל את החברה. אלפאבית וגוגל אינן זקוקות יותר לשני מנכ"לים ונשיא".



סונדאר פיצ'אי. צילום: רויטרס
סונדאר פיצ'אי. צילום: רויטרס



אלפאבית, הממוקמת במאונטיין ויו, קליפורניה, נוצרה כתוצאה מארגון מחדש של גוגל ב-2 באוקטובר 2015 והפכה לחברת האם של גוגל ועוד מספר חברות בנות שלה. 



אלפאבית עוסקת בתעשיות כגון טכנולוגיה, מדעי החיים, הון סיכון ומחקר. חלק מחברות הבת שלה למעט גוגל הן קאליקו, כרוניקל, GV, קאפיטל-ג'י, וורילי, X, לון וגוגל פייבר. אלפאבית הוקמה על מנת להפוך את גוגל לחברה שמתמקדת רק בשירותי אינטרנט ולאפשר עצמאות לחברות הבת שלא עוסקות בתחום.