תחום הקנאביס הרפואי צמח בעשור האחרון בצורה משמעותית בעולם ונתן פתח לפיתוחים טכנולוגיים שמאפשרים לכל אחד להפוך למגדל מקצועי ומסייעים לסטארט־אפים וחברות אחרות שעוסקות בתחום. חלק משמעותי מאותם פיתוחים מגיעים מישראל, שעדיין מנסה להשתלט על רפורמת הקנאביס המקומית.
 
כאמור, בישראל עדיין מנסים לגבש את החוקים וההנחיות בנושא, אך בחו"ל הקנאביס, בדגש על הרפואי, כבר הפך לחלק מהנוף המקומי במספר מדינות. אחת ממטרות הרפורמה של משרד הבריאות הייתה להעביר "מדיקליזציה" לקנאביס הרפואי על מנת לפקח ולעקוב אחר איכות הטיפול, גם את זה החידושים הטכנולוגיים מאפשרים כאשר הם שואבים דאטה (מידע) על הליך וטיב הגידול, כך ניתן בעצם לשתף את הרגולטור בזמן אמת. בנוסף, הטכנולוגיה המתקדמת שבה משתמשים היום בתהליך הגידול מפחיתה את עלויות הייצור בצורה משמעותית.
 
הסטארט־אפ הישראלי GrowDirector פיתח מערכת לגידולי Indoor המבצעת אופטימיזציה לתהליך הגידול ומציעה תוכניות גידול מותאמות לפי זנים. המערכת מייתרת לחלוטין את הצורך של המגדל להיות בעל ניסיון או להיות נוכח יומם וליל בסביבת הגידול. כל הפעולות, בין אם הפעלת ההשקיה או התאמת הלחות וכדומה, נעשות באופן אוטומטי לאחר ניטור ובקרה של הסנסורים המחוברים למערכת. בנוסף, על ידי תוכניות מותאמות וניסיון שנאסף ממגדלים אחרים המשתמשים במערכת, המערכת לומדת לפתור ולתקן בעיות שכיחות. התוכניות גם מאפשרות להפיק תוצר אחיד ויציב שיהיה זהה מגידול לגידול, ולסכנן ולעבוד עם ציוד גידול מגוון שעד היום לא התחבר האחד לשני.
 

החברה יוצאת לסבב גיוס משקיעים באמצעות אתר Fundit של HeadStart וזאת לקראת השקת הדור השני של המערכת ולאחר חתימת הסכמי הפצה ראשונים בעולם. מנכ"ל החברה, דימה צרנובילסקי, הדגיש: "כבר היום יש לנו מוצר עובד שמגדלים ביתיים וחוות מקצועיות יכולים להשתמש בו בכדי להגיע בקלות ובעקביות לתוצרת ברמה גבוהה, בין אם של קנאביס או גידולים חקלאיים אחרים". 
 
חברה ישראלית מעניינת נוספת בתחום היא Seedo הישראלית, שמפתחת מערכת לגידול ביתי או חקלאי של קנאביס באופן מבוקר וללא מגע יד. המכשיר הוא מעין קופסה (בגודל מקרר קטן) שאפשר להניח בבית ולחבר לאינטרנט. הקופסה מכילה חיישנים, מצלמה, וכן תוכנה, שבאמצעותם היא מבקרת את התנאים שבהם גדל הצמח באופן אוטומטי. אין צורך בחומרי הדברה, הניהול הצמוד הממוחשב של הגידול חוסך במים, ועל המגדל רק להחליף מדי פעם בלון CO2, פילטר מים, פילטר אוויר ודשנים.
 
פיתוח נוסף, שמדגים עד כמה הענף בתנופה, הוא המערכת שפיתחה חברת Leaf – מערכת הידרופונית אוטומטית לגידול צמחים, ירקות וקנאביס הנשלטת לחלוטין על ידי הסמארטפון. במכשיר יש מקום לכמות לגידולים גדולים, והוא חסכוני במים וחשמל ומעניק לצמח את התנאים הנדרשים לו בכדי לייצר תפוקה איכותית. המערכת מעדכנת את המגדל בזמן אמת על כל המדדים באמצעות חיישנים באמצעות אפליקציה נוחה לשימוש.