היכולת להתאמה אישית והאפשרות לבחור מציינות את השיפורים הגדולים שמשדרגים את חיינו, בזכות פיתוחים טכנולוגיים שכיום עושים לא פחות ממהפכה, וכעת גם בתחום בדיקות הראייה, שהופך לחכם מתמיד.



באחרונה השיקה קבוצת לפידות - היבואנית הבלעדית בארץ של מותג העדשות הגרמני ZEISS, מהמובילים בתחום העדשות האופטימליות בעולם - לראשונה בישראל מכשיר בדיקת ראייה חדשני תחת השם VISUFIT 1000 ZEISS, המסייע בהתאמת המשקפיים בעלי העדשות המדויקות והנכונות ביותר עבור מרכיב המשקפיים.



כדי לבחון איך השתנתה בשנים האחרונות חוויית בדיקת הראייה ואת קפיצת הדרך המשמעותית בהתאמה האישית למטופל, הלכנו לוורובל אופטיק בוטיק, בדיזנגוף סנטר בתל אביב, שעושה שימוש גם במכשיר החדשני מבית ZEISS. כל תחום בדיקת הראייה עבר מייק אובר טכנולוגי משמעותי, ומלבד הבדיקה הרגילה באמצעות קריאת מספרים ואותיות מהלוח, התהליך נעשה כיום גם באמצעות מכשור מתקדם לביצוע בדיקה רפואית לעיניים ולא רק נסמך רק על התקשורת עם המטופל כבעבר. לאחר שלב איתור הבעיה ואבחון הצורך במשקפיים עברנו למכשיר של ZEISS – שעצם נוכחותו כבר משווה לחנות מראה יוקרתי ועתידני.



הוויזופיט 1000 סורק את פני הלקוחות בזווית של 180 מעלות בעזרת תשע מצלמות ומודד אותן באמצעות 45 מיליון נקודות שונות, וזאת כאשר תנוחת הגוף והראש טבעית ושרירי העין אינם מתאמצים, הודות לפטנט מיוחד ובלעדי. הפעלת המכשיר פשוטה ואינה דורשת ידע טכני מתקדם. בסוף הבדיקה מתקבלת תמונה תלת־ממדית של פני הלקוחות, המאפשרת לבצע השוואה והדמיה בין מספר בלתי מוגבל של מסגרות ועדשות ראייה. הנתונים האינדיבידואליים המדויקים מאפשרים עתה התאמה מדויקת בין עדשות הראייה, מבנה הפנים וצורת המסגרת.



המכשיר מבטיח שהעדשות והמסגרות יתאימו זו לזו באופן אידיאלי ויענו על צרכיו של כל מטופל ומטופל אישית. נוסף לכך השימוש במכשיר מעניק למטופלים חוויית קנייה אופטימלית. כבר במהלך הבדיקה המטופלים יכולים לראות כיצד תיראה עליהם המסגרת הודות ליכולת הדמיה ייחודית וכך להיווכח אם היא מתאימה לתווי פניהם. הדמיית העדשות בתוך מסגרת המשקפיים מסייעת למטופלים לבחור את המסגרת המתאימה, את הציפוי או את הגוון המועדפים עליהם.



כל אלה יחד מעניקים ללקוח חוויית קנייה אישית, והכי חשוב - מדויקת. בעתיד יתאפשר ללקוחות לבחור מהבית באמצעות האפליקציה את המסגרות והעדשות.


אילן לפידות, מנכ"ל קבוצת לפידות: "השליחות של קבוצת לפידות היא לאפשר לציבור הישראלי את הגישה לפתרונות הבריאות האיכותיים ביותר בעולם, כי לכולם מגיע להרגיש טוב יותר.



"מכשיר הוויזופיט 1000 החדש של צייס משתלב בצורה מושלמת בשליחות שלנו. זו פריצת דרך טכנולוגית, המאפשרת לכל מרכיבי המשקפיים ליהנות מדיוק ומנוחות ברמה שלא הייתה קיימת עד היום, לצד חוויית לקוח מרגשת ומלהיבה".



שי גרינברג, אופטומטריסט ובעלים של אופטיקה "כמו פעם" שגם מחזיקה את המכשיר החדש הוסיף: "האופטיקה משתנה בהתאם לזוויות פגיעה שונות של קרני האור בעדשה. אם ניקח להשוואה שני פציינטים בעלי מרשם לראיה זהה, ונרכיב עליהם מסגרת זהה כאשר ההבדל היחיד יהיה מנח המסגרת על פניהם , קרני האור שיגיעו אל הרשתית שלהם יהיו שונות, וכאשר מדובר בעדשות מורכבות כמולטיפוקל, לא נקבל ניצול מקסימלי של יכולות העדשה.



"באמצעות המכשיר נגיע לרמת ניצול מקסימלי של העדשות והאופטיקה לעין עבור כל פציינט בהתאמה הכי אישית שקיימת היום בעולם וללא אביזרים נלווים ונוחות מרבית בתהליך המדידה".