אחרי שימוש של כשנה וחצי בשירותי הסטרימינג המוזיקלי השונים הזמינים בארץ, הגעתי ליאנדקס מיוזיק קצת סקפטית. הרי מה יכול להיות שונה בשירות הזה, למעט תג המחיר הזול יותר מהשירותים המקבילים - והתשובה היא שהופתעתי. 

איכות הסאונד מרשימה ולא נופלת משאר השירותים, כאשר אחד היתרונות הוא העובדה שהאפליקציה מאפשרת יבוא מוזיקה מכמה שירותים שונים, כמו אפל מיוזיק ודיזר. אני מודה שאחרי שיצרתי פליילסטים שונים בשירותי סטרימינג אחרים, אני חושבת פעמיים אם לעבור לשירות אחר ולאבד אותם, אך יאנדקס מיוזיק מציעים פתרון מעולה (ניתן להגיע לאפשרות על ידי לחיצה על מקורות מוזיקה ואז "מוזיקה בטלפון").

עם ההרשמה הראשונית לשירות נתבקשתי לסמן את האומנים האהובים עליי ואת הז'אנרים אשר להם אני מאזינה באופן קבוע. התהליך היה ארוך מאוד, אך הוא אפשר לאלגוריתם של התוכנה לדייק את ההמלצות המוזיקליות ולהפוך אותן למדויקות מאוד - הן ברמת האמן והן ברמת הז'אנר. במהלך ההאזנה ניתן ללחוץ לייק או דיס־לייק לשיר, וכך ניתן לשפר ולמקד מחדש את ההמלצות לכל משתמש. יאנדקס מיוזיק הצליחה להזכיר לי כמה שירים אהובים שלא שמעתי כמה שנים, ומצאה כאלה שהשירותים המקבילים לא הצליחו לאתר. 

פיצ'רים נוספים שהוסיפו לחוויית ההאזנה הם אפשרות זיהוי השירים (בדומה לאפליקציית שאזאם). האפליקציה מזהה מגוון רחב של רצועות ושירים בכל שפה, ושומרת אותם בפלייליסט מיוחד, ויש גם אפשרות לחפש שיר לפי מילים מסוימות - כך שהאפליקציה תקל עליכם רבות בפעם הבאה ששיר מפרסומת מסוימת ייתקע בראש שוב ושוב.

פיצ'ר נוסף ששימח אותי מאוד באופן אישי הוא היסטוריית ההאזנה. לא פעם יוצא לי להאזין לפלייליסט של ההמלצות שהורכב עבורי, לקלוט שיר נחמד, אבל לפספס את זמן התצוגה של שמו. באמצעות האפליקציה ניתן לראות את אלפיים השירים האחרונים שהאזנתם להם.