ה-FBI חוקרת את תפקידה של חברת הסייבר הישראלית NSO במסגרת פריצות אפשריות שבוצעו נגד אזרחים אמריקאים וחברות אמריקאיות. בנוסף, נבדק חשד לפיו החברה אספה מודיעין נגד ממשלות, כך לפי ארבעה גורמים המעורים בפרטים, אשר צוטטו היום (שישי) ברויטרס. 

הבדיקה יצאה לדרך בשנת 2017, כאשר אנשי הבולשת הפדרלית החליטו לבחון האם NSO נעזרה בהאקרים אמריקאים על מנת לפרוץ לטלפונים ניידים. 

לאחר שפייסבוק האשימה באוקטובר את NSO בכך שניצלה פגם בשירות ההודעות שלה, ווטסאפ, כדי לפרוץ לחשבונות של 1,400 משתמשים, פנו ב-FBI למומחים בתעשייה הטכנולוגית על מנת לקבל את חוות דעתם.  

חלק מחקירת ה-FBI, כך לפי רויטרס, מתמקדת בניסיון להבין את הפעילות העסקית של NSO ואת אופן הסיוע הטכני שהיא מציעה ללקוחות.

החברה הישראלית מסרה כי לרויטרס היא מוכרת את תוכנות הריגול והתמיכה הטכנית שלה אך ורק לממשלות, וכי בכלים אלה נעשה שימוש רק במסגרת מאבק בטרור ובפשיעה. "לא פנו אלינו כלל מטעם מערכת אכיפת החוק בארצות הברית בנוגע לנושאים מסוג זה", נמסר בתגובה מהחברה הישראלית. 

מ-NSO נמסר למעריב כי "הדיווח האמור מתייחס לבדיקה שנעשתה לפני שלוש שנים ואיננו מכירים שבדיקה כזו התקיימה. חברת NSO מעולם לא קיבלה פנייה משום גורם ולכן מאמינים שהדיווח פשוט לא נכון. עם זאת וכפי שביקשנו רק השבוע, אנחנו קוראים ודורשים שתפתח חקירה מיידית של האו"ם והרשויות האמריקאיות אשר תחשוף באופן חד וברור את האמת,  מי הם האחראים לכל הפרשיות שפורסמו ומי דואג להפיץ את השמועות השקריות והזדוניות כלפי החברה. על אף כל הנסיונות להכפיש את החברה, NSO תמשיך לפעול על פי חזונה, ותמשיך להציל חיי אדם בארץ ובעולם, באמצעות טכנולוגיה ישראלית שנועדה להבטיח עולם טוב ובטוח יותר".

מה-FBI נמסר כי "הסוכנות לא מאשרת ולא מכחישה את קיומה של חקירה כלשהי. לא נוכל לספק תגובה נוספת".