בצל המציאות המורכבת וההגבלות בהתניידות: חברת השיכון הלאומית - עמידר השיקה עבור משרד הבינוי והשיכון - שירות מקוון המאפשר לזכאי הסיוע בשכר דירה ולדיירי הדיור הציבורי לבצע באמצעים מקוונים פעולות שבעבר הצריכו הגעה פיזית למרכזי השירות של החברה. כך, בהנחיית שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא ביטון, פעל מינהל מערכות מידע ודיגיטל בחברה, לקידום מואץ של מערכת טכנולוגית המאפשרת כאמור ללקוחותיה לקבל שירות מקוון מרחוק.

לשם כך נעשה שימוש בבוט מבית חברת Webtech Botica, מבוסס על תשתית של IBM WATSON, הכוללת בינה מלאכותית, הבנת שפה טבעית (NLP) וחיבור למערכות הליבה של הארגון המסייע במתן מענה טכנולוגי בזמינות מלאה 24/7. הוא מאתר את אלו שזכאותם לסיוע בשכר דירה עומדת להסתיים, ודואג שתישלח אליהם הודעת סמס הכוללת קישור ישיר למעבר לבוט. באמצעות מענה קצר על מספר שאלות, בקשת הפונים מועברת לטיפול מהיר.

רחל לוביאניקר, סמנכ"ל מערכות מידע ודיגיטל, ציינה כי "בחודשים הקרובים, כך על פי התוכנית, צפוי הבוט להתרחב למתן שירותים נוספים". 

ד"ר יפעת שאשא ביטון, שרת הבינוי והשיכון הסבירה: "לנוכח המציאות שנוצרה, הנחתי את החברות המשכנות לתת מענה מיטבי לדיירי הדיור הציבורי וזכאי סיוע בשכר דירה באמצעים מקוונים, ובמענה טלפוני מתוגבר. ביטלנו את הצורך בהגעה פיזית לסניפים וכל השירותים ניתנים מרחוק תוך הפחתת בירוקרטיה והקלה משמעותית בתהליכי החידוש הזכאות והצגת המסמכים".

יו"ר עמידר, קובי אמסלם ציין כי "בצל התפשטות נגיף הקורונה, כולנו מתמודדים עם מציאות חיים שונה, שכן חיינו השתנו ללא היכר. כדי שנוכל להמשיך ולהעניק שירותים, באופן בטוח, לאוכלוסייה היקרה בה אנו מטפלים, בהובלת משרד הבינוי והשיכון  קודמו שורה של צעדים, בדגש על מתן מענה דיגיטלי. בעת הזו עלינו להשמר ולהקפיד על הנחיות ההתגוננות ועל כן מדובר במענה זמין, בטוח ויעיל".

כאמור, שירות זה מצטרף לשירותים מקוונים נוספים מציעה חברת עמידר, כמו אפליקציית "עמידר בשבילך" והאזור האישי באתר החברה - המאפשרים לבצע מגוון פעולות מרחוק, ביניהן: פתיחת קריאה, מעקב אחר תשלומים, זימון תור ועוד.