על אף העובדה שילדים אינם בקבוצת סיכון לחלות בקורונה, ניטור של אפליקציית Keepers Child Safety מצביע על כך שדווקא בפן הרגשי המגיפה מתפשטת בקרב צעירים.

בתקופה של סגר בבית עולים ביטויים של בדידות, חרדה ודיכאון בקרב ילדים ובני נוער. לצד השימוש בפלטפורמות החברתיות, גם הגלישה לאתרים מסוכנים מתגברת וכן יש עלייה בגילויי בריונות ואלימות ברשת.

בני נוער וילדים לא משתפים לרוב במצוקות ובחרדות שהם חווים. אלגוריתם הניטור של Keepers Child Safety משמש ככלי עזר להורים, מנטר בריונות, שפה לא נאותה, שיחות בעלות אופי מיני, תכנים פוגעניים וגלישה באתרים מסוכנים. כאשר הממשק מזהה פעילות כזו, הוא מיד מתריע על כך להורה.

מהדגימות עולה שכמות השיחות הפוגעניות עלתה בממוצע פי שלושה מאז פרוץ משבר הקורונה. ממצא מפתיע חושף כי הילדים הבוגרים יותר, בני 9־14, מודעים ומודאגים פי שלושה מהנגיף, לעומת ילדים עד גיל 9 - מה שמעיד על כך שהקורונה עולה בתדירות גבוהה יותר בשיחות שלהם, ובפרט בהקשרים פוגעניים.

חנן ליפסקין, מייסד ומנכ״ל קיפרס. צלם: JCE-AZRIELI
חנן ליפסקין, מייסד ומנכ״ל קיפרס. צלם: JCE-AZRIELI

ניטור ההודעות מוסר מידע על מצבו הנפשי של הילד ומסייע להורים להיות מעורבים ולמנוע את החמרתם של מצבים מסוכנים. נוסף לכך, הממשק מאפשר להגביל או לאסור שימוש באפליקציה כלשהי ואף חסימה מיידית או מוגדרת מראש.

בראש המיזם עומד חנן ליפסקין, מייסד ומנכ"ל קיפרס. בימים אלה, בתקופת הקורונה, האפליקציה ניתנת להורדה בחינם. חברת קיפרס נמצאת בעיצומו של קמפיין גיוס השקעה באמצעות פלטפורמת ההשקעות טוגדר.