מכשיר חדש, עיצוב ישן: אפל השיקה היום (רביעי) בהפתעה מכשיר מוזל בשם אייפון SE, עם מסך בגודל 4.7 אינץ' ותג מחיר זול במיוחד של 399 דולרים. מדובר באירוע חריג, שכן אפל אינה נוהגת לקיים השקות שקטות של מכשירי אייפון, ועד כה הכריזה עליהם באירועים גדולים.

מבחינה חיצונית המכשיר זהה לאייפון 8 שיצא לפני כשנתיים וחצי, אך מתחת למכסה המנוע נמצאת ערכת שבבים חדישה - A13, שנמצאת גם בסדרת האייפון 11. בדומה לאייפונים מדורות קודמים, הוא כולל כפתור בית בחלקו התחתון, מנגנון Touch ID לזיהוי טביעת אצבע ומצלמה אחורית אחת בלבד. 

המכשיר החדש הוא ממשיך דרכו של אייפון SE המקורי, שיצא ב-2016, והיווה אלטרנטיבה זולה ליתר האייפונים. הגרסה הבסיסית, עם 64 גיגה בייט נפח אחסון, תימכר ב-399 דולר, בעוד שגרסת ה-128 גיגה בייט תעלה 449 דולר. עבור 256 גיגה בייט תתבקשו לשלם 549 דולר והוא יהיה זמין בשלושה צבעים - לבן, שחור ואדום. בארה"ב יהיה ניתן להזמין את המכשיר החדש החל מיום שישי הקרוב, והוא יגיע לרוכשים הראשונים ב-24 באפריל. עדיין לא ידוע מתי יגיע האייפון SE לישראל.

אייפון 8, ארכיון (צילום: Getty images)
אייפון 8, ארכיון (צילום: Getty images)

בחברה שמו דגש על יכולות הצילום של האייפון החדש: שתי המצלמות יכולות לזהות פנים לטובת "מצב פורטרט" הפופולרי. המצלמה האחורית ברזולוציה של 12 מגה פיקסל והקדמית ברזולוציה של שבע מגה פיקסל. כמו כן, המצלמה האחורית היא מצלמת וידאו באיכות 4K. תג המחיר הזול של המכשיר נועד לעודד את משתמשי האייפון 6 (שכבר הפסיק לקבל עדכונים למערכת ההפעלה) לשדרג את המכשיר. מדובר בהוזלה קלה במחיר, שכן עד השקת המכשיר הזה, הדגם הכי זול של אפל היה האייפון 8 שעלה 450 דולרים ונחשב כבר למכשיר מיושן יחסית. 

ומה לגבי האייפון 12? מגזין בלומברג דיווח כי אפל צפויה להשיק בין החודשים ספטמבר לנובמבר סדרת אייפונים חדשה הכוללת, בניגוד לאירועי עבר, ארבעה מכשירים ולא שלושה. כל האייפונים החדשים צפויים לתמוך ברשתות 5G. עדיין לא ברור האם נגיף הקורונה ישפיע על זמני ההכרזה. הדיווח מתייחס לעיצוב החיצוני של המכשיר, ומאשר את התחזיות השונים של מומחים ואנליסטים.

ככל הנראה, לפחות אחד מהמכשירים יכלול גב מתחת לא זכוכית, וגוף המכשיר יהיה עם קצוות ומסך שטוחים, בדומה לאייפד פרו החדש וכמו האייפון 5 הוותיק. עם זאת, השוליים צפויים להיות הרבה יותר דקים. עדיין לא ברור אם רק מכשיר הדגל יזכה לעיצוב החדש-ישן או שמא גם צמד הדגמים הזולים יותר, שיחליפו את האייפון 11.