נאס"א הכריזה היום (שישי) כי ב-27 במאי יתבצע שיגור האסטרונאוטים הראשון משטח ארצות הברית מזה כעשור. התאריך יכול להשתנות מעט, כפי שקורה במשימות חלל רבות, אך מדובר במועד משמעותי מאוד עבור תעשיית החלל העולמית. השיגור צפוי להתבצע מפלורידה, כאשר הבעלים של המעבורת היא חברת ספייס איקס בבעלותו של המיליארדר אילון מאסק.

מדובר בהישג משמעותי לחברה הנמצאת בבעלותו של המיליארדר, שכן למרות הניסיון הרב של Space X בהטסת מטען לתחנת החלל הבינלאומית, היא עדיין לא הטיסה אדם. מסיבה זו, החברה מקיימת מזה מספר שנים ניסויים רבים בשיתוף נאס"א, כדי לוודא שרקטת הפלקון 9 והחללית דרקון, יוכלו להטיס בבטחה אסטרונאוטים. ההישג המשמעותי מאפשר לספייס איקס לעקוף את חברת בואינג, שחתומה גם היא על חוזה דומה עם נאס"א. בואינג התמודדה עם מכשולים ותקלות רבות בטיסת המבחן שביצעה בדצמבר האחרון, מה שמנע ממנה בסופו של דבר להשיג את ההישג המדובר. 

על סיפונה של הפלקון 9 ישהו שני אסטרונאוטים מנוסים מאוד, שביצעו משימות רבות בחלל - בוב דאנקן ודאג הארלי. השניים, טייסי מבחן צבאיים לשעבר, נשואים לאסטרונאוטיות. אם הכל יילך כשורה, הם צפויים להיות משוגרים בשעה 16:32 (שעון ארה"ב) ממשטח 39A במרכז החלל על שם קנדי בפלורידה. נוכחותו של הארלי מיוחדת במינה, שכן הוא השתתף במשימה האחרונה ששוגרה משטח ארצות הברית.

השיגור המתוכנן מתרחש בזמן קריטי עבור נאס"א, שנאלצת "לעשות שמיניות באוויר", כדי להבטיח את נוכחותה בתחנת החלל הבינלאומית. עם יציאת כלל מעבורות החלל האמריקאיות משימוש, נאלצת סוכנות החלל האמריקאית להסתמך על הרוסים בשיגור לחלל. כל "כרטיס" בחללית הרוסית עולה לאמריקאים 83 מיליון דולרים.