המשחק החדש בסדרת השוטרים המצליחה, CALL OF DUTY: MODERN WARFARE, מדגיש את הצדדים החזקה בה: סיפור חזק שמאתגר את השקפת העולם המוסרית של השחקן ומוד אונליין מרשים, שהתחזק לאחרונה עם "אזור המלחמה" שמציג קרבות בסגנון באטל רויאל.

המשחק, שפותח על ידי Infinity Ward ומופץ על ידי Activision הוא הכותר ה-16 שיוצא בסדרת קול אוף דיוטי, שהפכה ממכרת, עבורי לפחות, בזכות האפשרות לנהל משחקי מלחמה עם שחקנים אחרים ברשת. עם זאת, העלילה במשחק הנוכחי, שעומדת בפני עצמה, היא אחת מהטובות ששיחקתי בכל משחק ולמרות שנמשכת שעות ספורות בלבד, היא שווה כל שנייה.

כשם המשחק, העלילה מתמקדת ב"מלמה מודרנית", ובניגוד לסיפורי הגבורה ההרואיים ממלחמות העולם והאמונה בצדקת הדרך, כאן אנו נחשפים לקו הדק שבין הרצון לשמור על ביטחון העולם ועדיין לבצע החלטות מוסריות. 

אתם שולטים בצוות המורכב מלוחמי כוחות מיוחדים מרחבי העולם שמנסה לעצור ארגון טרור דמיוני במדינה דמיונית, שברקע אתם נאבקים ברוסיה (הלא דמיונית) ושליטתה בחלק זה של העולם. למקרה שלא ניחשתם עדיין הסיפור עושה עבודה יפיפייה בהצגת מלחמת האזרחים בסוריה, שגיבורי המשחק הם מורדים מקומיים שמנסים לשרוד את מלחמת המעצמות שמתנהלת על גבם. 

המוד העלילתי מתרחש בלא מעט אתרים יפיפיים ברחבי העולם, בהם כיכר פיקדילי בלונדון ורואים את הדגש שהמפתחים והמעצבים הגרפיים שמו על כל פרט קטן. המשחק של שחקני הקול רק מחזק את הקשר שנוצר בין השחקן לדמויות ככל שהוא מתקדם, וההחלטות המוסריות שתצטרכו לקבל תוך כדי חקירת חשודים תגרום לחלק מכם לבחון מחדש את יחסכם למוסר. הרעיון לשים במוקד הסיפור שאחיזה מציאותית, ועוד כזו שקרובה לאזורנו, עם ביקורת אמיתית ולא מרומזת על השלכות התערבות מעצמות העולם בסכסוכים במדינות שונות, ללא ספק חיזקה עבורי את החוויה הרגשית.

החלק השני של המשחק, זה שכנראה תבלו בו את רוב זמנכם, הוא האונליין, וכמו כל שנה הוא עולה על הציפיות. מי שמכיר את הסדרה כבר יודע על המודים השונים שבהם ניתן לשחק עם משתתפים אחרים ברשת, כמו "HARD POINT" – שבו אתם נלחמים על אזור אחד במפה, "DEATHMATCH" – שבו נלחמים עד אחרון המשתתפים בקבוצה היריבה וכמובן שיש עוד וריאציות שונות. בנוסף יש אפשרות למשחקי רשת בסקאלה גבוהה יותר שמדמה אירועים מלחמתיים, עם השתלטות על בניינים, כלי רכב וטיס ונשקים מתקדמים – שכל קבוצה מקבלת ניקוד על בסיס המוצבים שכבשה.

אבל גולת הכותרת של מוד האונליין במשחק הוא "WAR ZONE", התוספת האחרונה ששוחררה בימים אלה ומאפשר לכם לשחק בסטייל באטל רויאל עם קבוצות או כבודדים. מדובר במפה עצומה עם 150 שחקנים, שרק הקבוצה או השחקן שנותרים בחיים בסוף מנצחים. בניגוד לפשטות במשחקי באטל רויאל אחרים בשוק כאן מדובר בוורסיה עמוקה יותר שמחייבת אתכם גם לבצע משימות קבוצתיות, לחפש נשקים ואת היעדים המתאימים ובעיקר לשמור על הגב אחד של השני.

המשחק CALL OF DUTY: MODERN WARFARE נותן איזון יוצא מן הכלל בין המשחק העלילתי שלו למצב האונליין, ולצד יכולות גרפיות מדהימות נמצא חזק ברשימת המשחקים הטובים של השנה.

עותק הסקירה התקבל הודות לעדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של המשחק. הכותר CALL OF DUTY: MODERN WARFARE  זמין לרכישה אצל המשווקים המורשים.