רשת "פוקס ניוז" האמריקאית דיווחה היום (חמישי) כי "איראן השתמשה בשרתים אמריקאים על מנת לבצע מתקפת סייבר נגד תשתיות מים בישראל". עוד נמסר כי הפעולה האיראנית התרחשה בחודש שעבר. כאמור, איראן הואשמה לא פעם בביצוע מתקפות סייבר על יריבותיה השונות, ומדובר בנשק שהיא עושה בו, על פי הדיווחים, שימוש רב. 

גורם בכיר במשרד האנרגיה האמריקאי סירב להגיב לפרטים הקשורים ל"חקירה המתבצעת כעת". בתגובתם הרשמית, הדגישו במשדר כי הם "אוספים ומשתפים מידע באופן קבוע עם שותפים במגזר הפרטי, כדי להגן על ארצות הברית ובעלות בריתה מפני מתקפות סייבר".

בסוף השנה שעברה דווח בניו יורק טיימס כי הודלפו לרשתות החברתיות פרטיהם של כ-15 מיליון כרטיסי חיוב של אזרחים איראנים. עוד דווח כי מדובר בפריצה החמורה יותר בתולדות המדינה. מתקפת הסייבר המדוברת כוונה ללקוחות של שלושת הבנקים הגדולים ביותר באיראן וכלי התקשורת במדינה הגדירו את האירוע כי "הונאה הפיננסית הגדולה ביותר". גורמי אבטחת סייבר בארצות הברית סירבו להגיב לדיווח ולשאלה מי עשוי להיות אחראי לפעולות המדוברות. מדובר צה"ל נמסר כי אינם מגיבים ל"דיווחים זרים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לנושא בכנס "סייברטק" שהתקיים בשנה שעברה, וחשף כי "איראן מתקיפה את ישראל בסייבר באופן יום יומי". בדבריו, אמר ראש הממשלה: "איראן מתקיפה את ישראל בסייבר על בסיס יומי. אנחנו עוקבים אחרי זה ומונעים את זה מדי יום". הוא הוסיף: "הם מאיימים בעוד דרכים. מה שחשוב הוא שכל מדינה יכולה להיות מותקפת וכל מדינה צריכה את השילוב בין יכולות הגנה והתקפה ולישראל יש יכולת כזו".

בנימין נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)
בנימין נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, לאורך השנים איראן היתה מעורבת בכמה מתקפות סייבר שכוונו כלפי ארצות הברית וישראל. המדינות מנסות לתקוף בצורה כזו מוסדות ממשלתיים רגישים ומוסדות בנקאיים אחת של השנייה מזה שנים רבות. המקרה המפורסם ביותר הוא "סטקסנט", תולעת מחשב שפגעה בתוכנית הגרעין האיראנית. בספטמבר 2010 זכתה התולעת לפרסום עולמי כאשר באמצעי התקשורת פורסמה השערה שהתולעת נוצרה והופצה על ידי גוף ממשלתי, כצעד של לוחמה קיברנטית שנועד לחבל במתקני הגרעין של איראן.

בין המדינות ששמן נקשר ליצירת התולעת: ישראל, ארצות הברית ומדינות אירופיות. ביולי 2013 אישר אדוארד סנודן, מנהל מערכות מידע לשעבר בארגון הביון האמריקאי NSA, כי סטקסנט נוצרה על ידי ישראל וארה"ב. בנובמבר 2010 הודה נשיא איראן דאז מחמוד אחמדינז'אד שהתולעת פגעה בתוכנית הגרעין של ארצו.