"טכנולוגיה מוכחת משדה הקרב": חברת אלביט מערכות סיפקה מערכת מתקדמת של שליטה ובקרה סלולארית, בשם אקס-טימס, ל-17 בתי חולים ברחבי הארץ. בין המרכזים הרפואיים שכבר מפעילים את המערכת, נמנים בית החולים איכילוב, שיבא, הדסה עין כרם, רמב"ם, אסף הרופא, סורוקה, הלל יפה, ברזילי, קפלן, מאיר, השרון, בני ציון, הגליל והעמק. 

המערכת הייחודית כבר מצויה בשימוש מבצעי באוגדות ובחטיבות צה"ל השונות. באלביט ציינו כי ניהול השליטה והבקרה בבתי חולים מחייב תשתית שליטה ובקרה מתקדמת הדומה לצרכים של שדה הקרב.

במערכת אקס-טימס מותקנת אפליקציה סלולרית המבוססת ענן ומתחברת למכשירי הנייד האישיים של הצוותים הפועלים במרכז הרפואי, וכך מאפשרת למעשה ניהול צוותים רבים ביעילות, במיוחד כאלו המבצעים משימות שונות באתרים רבים. בנוסף, הפיתוח מאפשר שיקוף לחדר המצב והצגת תמונת מצב כוללת, מבוססת מיקום, בזמן אמת. כמו כן, המערכת מספקת יכולת לתקשורת בקבוצות מוגדרות בדיבור, טקסט או וידאו תוך תפעול אופטימלי המתאים לעבודה בבגדי המיגון. 

קורונה בישראל - למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה  (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
קורונה בישראל - למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

המערכת אמורה גם לדרג את המאמצים הטיפוליים, על מנת לייעל את ניתוב כוח האדם ולאפיין את מוקדי הפעילות. בחברה ציינו עוד כי המערכת מאפשרת רישום רפואי ללא צורך בהקלדה, וכי תחת תנאי מיגון מחמירים היא תאפשר להעביר כוחות התערבות לחירום באופן מהיר.

חיים דלמר, מנכ"ל חטיבת תקשוב וסייבר באלביט מערכות, התייחס לפיתוח ואמר כי "אנו מספקים יכולות טכנולוגיות מתקדמות ומוכחות משדה הקרב לטובת שיפור הפעילות של מרכזים רפואיים וארגונים נוספים העומדים בחזית המאבק בקורונה ורואים בזה משימה לאומית".