החזרה ההדרגתית לשגרה והתחזיות המנבאות התפרצות שנייה של הנגיף בחודשי החורף, מעלות בפני עסקים אתגר חדש ושולחות אותם לבצע התאמות, שיאפשרו מעבר מהיר ובטוח לעבודה מהבית.

"כאשר פעילות החברה מושתתת על יישומים מרכזיים המכילים מידע רגיש, המעבר לגלישה ביתית עשוי להוות עבורן סכנה", מדגיש אלעד מנחם, מנהל מחקר סייבר בחברת שירותי הרשת והאבטחה בענן Cato Networks. 

"חברות אשר בעקבות המצב ישלחו את עובדיהן לעבוד מהבית באמצעות לפטופ משרדי, יחשפו את כלל הנתונים המאוחסנים במחשב או מקושרים אליו מרחוק לפרצות אבטחה. רשת האינטרנט הביתית הרבה יותר נגועה ופשוטה לפריצה מאשר הרשתות המאובטחות שעליהן גולשים העובדים במשרד״, אומר מנחם. ״ברגע שהמידע עובר בין רשתות, ועל אחת כמה וכמה כשהוא עובר לרשת הביתית, חשוב מאוד לדאוג שהרשת תהיה מאובטחת ברמה גבוהה כדי למנוע דליפות של מידע עסקי ואישי כאחד.

חברות אשר לא יעניקו משאבים לאבטחת הרשת שעליה העובדים גולשים כאשר הם עובדים מחוץ למשרד, מסתכנות בגישה של גורמים עוינים למידע שלהן ולזליגתו". הוא מוסיף כי שימוש בטכנולוגיות המספקות שירות VPN ענני, מאפשר גישה לנתונים ושימוש מאובטח ברשת מכל מקום - כך שהמעבר לעבודה מהבית איננו מהווה יותר מכשול. 

טכנולוגיה ישראלית נוספת שעובדת במרץ מאז פרוץ הקורונה שייכת לחברת הסטארט־אפ הישראלית ATERA, המאפשרת את הרציפות התפקודית של ארגונים. החברה מספקת את האמצעים שמסייעים לארגונים לעבוד מרחוק ומייתרת את הצורך במשרד פיזי בהיבט התשתיות. 

אטרה מפתחת מערכות לניהול, חיזוי ומניעת תקלות מערך המחשוב של חברות, מקטנות ובינוניות ועד לחברות גדולות 
ורב־לאומיות. לחברה 4,000 לקוחות משלמים ב־60 מדינות ברחבי העולם - מהאיים המלדיביים ועד לארה"ב, המהווה את פלח השוק העיקרי של החברה. במרכז הפיתוח של החברה, הממוקם בשדרות רוטשילד בתל אביב, פותחה טכנולוגיה ייחודית מבוססת דאטה ואלגוריתמיקה שחוזה את פני העתיד ומונעת תקלות מחשוב. 

נושא נוסף המלווה את גזירות התפרצות הקורונה הוא ההתעסקות בטפסים ובירוקרטיה, וחברת Easysend הוקמה במיוחד במטרה לעצור את הבירוקרטיה הפיננסית. החברה פיתחה מוצר המאפשר למלא את כל הטפסים הנדרשים בזריזות באמצעות הטלפון הסלולרי או המחשב, בצורה דיגיטלית ובשיתוף עם נציג השירות. בכך, בחברה מקצרים את התהליך, מתאימים אותו לצרכן וממקדים אותו למה שצריך עבור הגורם הרלוונטי. 

"החברה אחראית בימים אלו על כלל תהליכי הדיגיטציה של הבנקים וחברות הביטוח וההשקעות בישראל, והפכה לרלוונטית מאוד בצל משבר הקורונה. הימים שבהם האוכלוסייה שוהה בבידוד חידדו את הצורך בהתנהלות דיגיטלית - מה שהפך את המוצר של Easysend למוצר הכרחי לכל חברה שמעוניינת לעבור את המשבר", מסרו בחברה.