מאז שעות הבוקר נפרצו אלפי אתרי אינטרנט ישראלים על ידי האקרים, וההערכה היא כי מדובר בפעולה איראנית. הכתב הצבאי של מעריב אונליין, טל לב רם, התייחס היום (חמישי) בתכנית של סיוון כהן ב-103FM למתקפה, ואמר כי "מתקפת הסייבר הזו בעיקר תודעתית, זה לא דומה לפעולה נגד תשתיות המים".

"נדמה לי שהנתונים של 150,000 אתרים שנפגעו הם קצת מופרזים", קבע לב רם בפתח דבריו. "הם בהתאם לאלו של חברת השרתים שכנראה הותקפה, ונוסף לכך צריך לזכור שהאירוע הזה - ואנחנו קוראים לכל דבר תקיפת סייבר - לא דומה במהותו למה שמיוחס לאיראן בתקיפת משאבי המים שלנו. זה משהו שההיבט שלו בעיקר תודעתי".

לדבריו, "מה שקורה עכשיו הוא משהו שהתריעו עליו במערך הסייבר הלאומי שהוציא התרעה. כל שנה, אגב, זה קורה, אבל לא בהיקפים הללו לרגל יום ציון ירושלים האיראני. האקרים, גורמים פרו-פלסטינים, פרו-איראנים, אקטיביסטים אנטי-ישראלים פועלים בקבוצות שונות, לאו דווקא באופן רשמי מאיראן. אמרנו, תקיפה של מאגרי מים זה כבר סיפר אחר, זה נשק אחר, כדי להשחיר את ישראל, לייצר הד תקשורתי ופאניקה. לא צריך לזלזל בזה כשאנחנו עולים לדווח על פריצה לעשרות אתרי אינטרנט בישראל".

לב רם הסביר כי "המקור המשמעותי הוא ככל הנראה בחברת שרתים, אז זה פחות מעניין את הציבור, אבל עקב הפגיעה באותה חברת שרתים יש לנו פגיעה באתרים כמו עיריית מצפה רמון, איחוד הצלה, מה שיכול להיות יותר משמעותי במקרים מסוימים. אבל אלה לא פגיעות ברמה לאומית, בכלי נשק מאוד מתוחכמים".

"בדרך כלל הגנה סבירה, וכאן יצטרכו לבדוק את עצמם היטב בחברת השרתים, אמורה לתת מניעה מהאירועים הללו", ציין עוד הכתב הצבאי של מעריב. "אתרים שהותקפו מזהים את זה מיד על ידי כל מיני כתובות אנטי ישראליות, והרבה פעמים משלבים מאמצי כופרה. תמורת השחרור של האתר תשלם כסף, זה דבר שמאוד נפוץ בתופעות סייבר כאלו ואחרות".

בהתייחס להנחיות לבעלי האתרים והגולשים, אמר לב רם: "לא ללחוץ על קישורים כאלו ואחרים בתוך אתרים שנפגעו, לא למהר לשמוע איזה אתר נפגע ולהיכנס אליו, כי אנחנו עדיין לא יודעים להעריך את כל המשמעויות של האירוע הזה. זה נראה כאירוע יותר משמעותי משנים קודמות, הייתה התרעה עליו, הוא לאו דווקא קשור למתקפה ישירה בין איראן לישראל, אבל בוודאי שהאירועים האחרונים, נדמה לי, הוסיפו והאיצו, ועדיין זה אירוע יותר משמעותי מהשנים האחרונות".