המירוץ לחלל: המיליארדר אילון מאסק היה אמור לרשום הלילה (בין רביעי לחמישי) הישג משמעותי מאוד לזכותו, אך השיגור של חברת SpaceX הנמצאת בבעלותו נדחה ליום שבת בערב (בשעה 22:33), בעקבות מזג האוויר. כאמור, מלכתחילה הסיכויים לא היו לטובתם, ועמדו על כ-60 אחוזי הצלחה בלבד, אך בסוכנות החלל האמריקאית קיוו כי הוא אכן ייצא לפועל, עד שלבסוף הוחלט על ביטולו. ההחלטה התקבלה כ-16 דקות לפני השיגור.

השיגור, שנדחה במספר ימים, יתרחש כעשור לאחר השיגור האחרון לחלל משטחי ארצות הברית. למעשה, באופן סמלי למדי - הוא יתרחש מאותו כן השיגור ממנו שוגרו משימות משמעותיות רבות - בהן הטיסה הראשונה לירח והמשימה האחרונה בתוכנית מעבורות החלל האמריקאיות, בה הארלי זכה לקח חלק. כאמור, מדובר גם בשיגור הראשון של חברה מסחרית, שכן עד כה השיגורים הללו בוצעו רק על ידי מדינות.

למרות הניסיון הרב של Space X בהטסת מטען לתחנת החלל הבינלאומית, היא עדיין לא הטיסה אדם. מסיבה זו, החברה מקיימת מזה מספר שנים ניסויים רבים בשיתוף נאס"א, כדי לוודא שרקטת הפלקון 9 והחללית דרקון, יוכלו להטיס בבטחה אסטרונאוטים. ההישג המשמעותי מאפשר לספייס איקס לעקוף את חברת בואינג, שחתומה גם היא על חוזה דומה עם נאס"א. בואינג התמודדה עם מכשולים ותקלות רבות בטיסת המבחן שביצעה בדצמבר האחרון, מה שמנע ממנה בסופו של דבר להשיג את ההישג המדובר.

שיגור חללית של SpaceX, ארכיון (צילום: רויטרס)
שיגור חללית של SpaceX, ארכיון (צילום: רויטרס)

מדובר במועד קריטי עבור נאס"א, שנאלצת "לעשות שמיניות באוויר", כדי להבטיח את נוכחותה בתחנת החלל הבינלאומית. עם יציאת כלל מעבורות החלל האמריקאיות משימוש, נאלצת סוכנות החלל האמריקאית להסתמך על הרוסים בשיגור לחלל. כל "כרטיס" בחללית הרוסית עולה לאמריקאים כ-83 מיליון דולרים.