בעיות קליטה ברשת ה- WIFI הביתית זו סוגייה המוכרת לחלק גדול מהישראלים, שסובלים מהנפילה באיכות האות ככל שהם מתרחקים מהנתב או נכנסים לממ"ד. בחנו את מגדיל טווח ה-WIFI החדש של חברת TP-Link, אותו השיקה חברת בזק בינלאומי, כחלק מניסיון לספק פתרון מלא לאינטרנט מהיר בכל מקום בבית.

מגדיל טווח של חברת TP-Link עובד בטכנולוגיית Mesh ואינו חייב להיות בטווח הקליטה של הנתב. בחרנו לחבר אותו בבית מסובך במיוחד שאינו מחמיא לגולשים ולבדוק האם אכן הטכנולוגיה מאריכה את קליטת ה- Wi-Fi בבית בצורה שלא מפחיתה את הקליטה גם בחדרים מרוחקים מהנתב או במקומות עם קושי קליטת רשת כמו הממ"ד.

נתוני ההתחלה שלנו בדירה, המחולקת כדירת שותפים, לא היו טובים בכלל. המודם-ראוטר (נתב) ממוקם בחדר השינה בקצה אחד של הדירה ובחיבור קווי מהירות הגלישה עומדת על כ-33Mbps, שאר המחשבים והמתקנים החכמים בבית מחוברים ב-WiFi וסובלים מירידה ניכרת במהירות הגלישה. כך לדוגמא בסלון הבית המהירות צנחה ל-3Mbps, בחדר שינה הסמוך למסדרון הראשי 11Mbps ובממ"ד לא הייתה קליטה בכלל. 

ההתקנה של מגדיל הטווח של בזק בינלאומי היא פשוטה ואורכת דקות בודדות. מחברים את אחד המכשירים למודם הראשי ומבצעים הליך התקנה פשוט באמצעות האפליקציה בממשק מאוד נוח בשפה העברית, שיוצר עבורכם רשת WIFI חדשה ומאובטחת, שאליה יתחברו מעתה והלאה כל המכשירים החכמים בבית. את מכשיר מגדיל הטווח השני ניסינו למקם בכל מיני נקודות בדירה, תוך כדי בדיקות מהירות בלפטופ, עד שמצאנו את המיקום שנתן לנו את המהירות האופטימלית ביותר עבור כל חדר. אבל חשוב להדגיש כי מדובר במכשיר יפה לעין שלא דורש כלום מעבר לתקע חשמלי, כך שאפשר למקם אותו בכל פינה.

אחרי שמיקמנו ועקבנו אחר ההוראות באפליקציה, חיברנו את המחשב הנייד, התחברנו לרשת החדשה שיצרנו והחלנו בבדיקות. אדלג על תוצאות הביניים (שהיו כבר טובות יותר מהמקור) ואקפוץ ישר לתוצאות הסופיות שהביאו שמחה לכל יושבי הבית (בעיקר אלו שנאלצו לעבוד מרחוק בחודשיים האחרונים): בחדר השינה סמוך למסדרון המהירות קפצה מ-11 ל-26Mbps, בסלון הבית שפחדו לחבר בו טלוויזיה חכמה המהירות עלתה מ-3 ל-17Mbps והדובדבן שעל הקצפת, הממ"ד, שעבר מאי ללא קליטה הפך לאי של יציבות עם 14Mbps. 

מעבר לעלייה במהירות יש להדגיש גם את האפליקציה שמאפשרת לכם לדעת אילו מכשירים מחוברים לרשת שלכם בכל זמן נתון וכן לעדכן את ההגדרות בממשק, חשוב לציין כי מגדיל הטווח מבצע עדכוני מערכת אוטומטיים וניתן לקבל תמיכה טכנית לאחר הרכישה מהמוקד הטכני של בזק בינלאומי, הפועל במשך 24 שעות, אך אדגיש כי מדובר בהליך התקנה די פשוט.