שבע שנים ארוכות עברו עלינו מאז ששדרגנו לפלייסטיישן 4, שבע שנים שבהן חיכינו להכרזה על הדור הבא של קונסולת המשחקים הפופולרית של סוני, קונסולה שתוכל לעמוד ברמת הביצועים של המחשב הביתי, ונראה שהפעם זה הגיע.

סוני ערכה הכרזה דיגיטלית בה חשפה את הקונסולה החדשה עם עיצוב עתידני ונעים לעין. בנוסף הציגה בקר משחק (השלט) חדש, שמציג טכנולוגיית משוב חדשה שאמורה לאפשר לנו להבדיל בין אירועים במשחק באמצעות הרטט – את התוצאות נוכל לשפוט כמובן רק לאחר שנחווה את השליטה החדשה, אבל אין ספק שמדובר ביעד שאפתני.

סוני לא חשפה את המחיר או תאריך ההשקה הרשמי של הפלייסטיישן 5, אבל מרבית המשחקים שהוצגו בהכרזה מיועדים ל-2021 והקונסולה עצמה צפויה לצאת לשוק בסוף השנה הנוכחית, בתקופת מכירות החגים.

כאמור החברה לא השתמשה באירוע ההכרזה כדי לחשוף פרטים טכניים או לתת תג מחיר, במקום זה היא בחרה לתת למשחקים שילוו אותנו בדור החדש לדבר בשם עצמם, כאשר חברות משחקים גדולות הציגו לצד חברות האינדי את הכותרים החדשים, עם מכנה אחד שהיה משותף לכולם – הם פשוט נראים מדהים.

ברגע שאתם מסיימים לקרוא את המאמר הזה אתם חייבים להציץ על חלק מהטריילים וקטעי המשחק שהוצגו בהכרזה, כי בעידן שלנו לראות זה להאמין ויש הרבה מה לראות. בין אם זו הזיעה המטורפת של שחקני הכדורסל ב-NBA2k או דובאי המרהיבה במשחק ה"היטמן" החדש, מעולם לא נתקלתי ברמה כזו של ריאליזם במשחקי קונסולה. 

מבחינת חומרה ה-PS5 הוא מכונה קשוחה עם מעבד עוצמתי, איכות שידור של K4 ושימוש בטכנולוגיית ה-RAY TRACING שנכנסה לחיינו בשנים האחרונות ושינתה לחלוטין את רמת התאורה והריאליזם מבחינה וויזואלית במשחקים. כל המשחקים שהוצגו בהשקה הדגימו בצורה המרבית כמה היה חסר לנו כוח העיבוד וכמה זה ישנה את הצורה שבה אנו חווים משחקים.

כמובן שצריך להמתין עד שנחווה בעצמנו את המשחקים החדשים כדי להעריך את התוצאה הסופית, אבל רק מחלקי המשחק שהוצגו (שצילומם נלכד בקונסולה החדשה) נראה שיש תקווה לשנה נהדרת עבור גיימרים ברחבי העולם. יש לציין כי הקונסולה תושק בשתי גרסאות – האחת עם כונן דיסק והשנייה דיגיטלית בלבד – אני אישית וויתרתי מזמן על הכונן.

אז על מה יש להתרגש? המשחק הראשון שהציגו לנו היה GTA5, או יותר נכון גרסה מעודכנת ומשודרגת (מבחינת תכנים וויזואלית) של המשחק הפופולארי, אבל אני חייב להודות שזה פחות ריגש אותי, ויותר מעניין אותי לראות את המשחק הבא בסדרה.

עם זאת, סדרת ההכרזות שבאה לאחר מכן פשוט העיפה אותי לעננים, בין אם זה משחק הספיידרמן החדש (הפעם בגרסת המולטי-ורס עם מיילס מורלס), השלב הבא בסדרת "RESIDENT EVIL" המצמררת שעכשיו יותר מפחידה מתמיד, היטמן 3 שנראית יותר טוב מאי פעם (בכל פלטפורמת משחק שהיא הופיעה בה) וכמובן השלב הבא בסדרת משחקי NBA2k שמציגה ריאליזם (שחקנים, זיעה, פרקט) שלא נראה עד כה במשחק ספורט.

יש עוד רשימה מטורפת של משחקים שנראה שיהיה מאוד כיף לנסות בדור הבא של הקונסולות. אני אישית לא חובב משחקי מרוצים אבל ה-"גרנד טוריסימו" החדש אולי מציג הכי טוב את טכנולוגיית ה-RAY TRACING שניתן לראות את השתקפות השמש על חלונות הרכב ובתור חובב חתולים אני מחכה בקוצר רוח לראות על מה יתבסס עלילת המשחק "STRAY" ("חתול רחוב"). בעידן החדש של סוני חברות המשחקים יכולות לממש תוכניות שנדחו בשל מגבלות החומרה ולהחזיר לנו את התקווה לחוויית משחק משודרת ושונה מכל מה שהכרנו.