"קוקה-קולה" מצטרפת לחרם על פייסבוק: תפסיק לפרסם ברשתות החברתיות במהלך יולי

ענקית המשקאות הודיעה כי תעצור את הפרסום בכלל הרשתות החברתיות ל-30 יום לפחות, זאת החל מה-1 ביולי. מדובר בחלק מקמפיין שיזמה הליגה נגד השמצה

סתיו נמר צילום: צילום פרטי
קוקה קולה, ארכיון (
קוקה קולה, ארכיון ( | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

כאמור, "קוקה קולה" לוקחת את החרם צעד אחד - ומודיעה כי תשהה את הפרסום בכלל הרשתות החברתיות, ולא רק בפייסבוק ואינסטגרם. הדבר עשוי להרחיב את החרם הרחב גם לרשתות פופולריות נוספות, כמו טוויטר ויוטיוב.

מנכ"ל החברה ג'יימס קווינסי כתב בהודעה שפורסמה באתר החברה: "החל מה-1 ביולי, חברת קוקה קולה תשהה את הפרסום שלה בכל הרשתות החברתיות ל-30 יום לפחות. ניקח את הזמן הזה כדי לבצע הערכה מחדש של המדיניות ושל הסטנדרטים של הפרסום שלנו".

עוד כתב המנכ"ל כי "בסופו של דבר נצטרך להחליט אם דרושים תיקונים פנימיים, ומה עוד אנחנו צריכים לצפות מהשותפים שלנו ברשתות החברתיות כדי שינקו את אותן פלטפורמות משנאה, אלימות ותוכן בלתי ראוי. נגרום להם להבין שאנחנו דורשים מהם לקיחת אחריות, פעולות ושקיפות".

שעות ספורות לפני הודעת קוקה קולה, מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג הודיע בסרטון מיוחד על שורת שינויים במדיניות הפרסום ברשת החברתית. נראה כי הם מנסים להגיב כך לביקורת הרבה על החברה, וכן על החרם הרחב, אך בהודעה לא נאמר במפורש שהשינויים מגיעים בתגובה לכך. כזכור, המבקרים ברחבי העולם גורסים כי האלגוריתם של החברה מעודד פלגנות בין אנשים, וכי הרשת החברתית מרוויחה למעשה מהפצת שנאה. עוד טענו מבקריה של פייסבוק כי תכנים כמו איומים באלימות, נאומי שנאה ודיווחים מוטעים מחשבונות בעייתיים כמו של הנשיא טראמפ לא עוברים סינון ראוי.

תגיות:
פייסבוק
/
קוקה קולה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף