ימים ספורים עם ה־Galaxy Z FLIP, הסמארטפון המתקפל החדש, שאותו השיקה בישראל Samsung Electronics, הספיקו לי בשביל להבין שמדובר בדור העתיד של הטלפונים הניידים, ואנו צפויים לראות יותר ויותר מכשירים כאלה בשנים הקרובות.

הגלקסי Z flip החדש מציע צג של 6.7 אינץ' המתקפל למבנה קומפקטי בגודל כף היד, עם צג זכוכית שבנוי עם צירי "Hideaway" מוסווים, ומצויד בממשק משתמש שפותח במיוחד עבורו עם אמצעים חדשים לצילום ושיתוף תוכן. מבחינת מראה מדובר בניצחון מרשים לסמסונג, אין מקום שבו הטלפון הזה לא סובב ראשים בהתפעלות. אין ספק שהגימיק עובד.

אבל חשוב להדגיש כי המראה לא משקר, ומבחינת תפעול, החזקה ונשיאה, הסמארטפון החדש נוח יותר מכל מכשיר אחר שהיה לי מאז שנכנסו לחיינו הטלפונים החכמים. הגלקסי Z flip מתקפל לגודל של ארנק, משקלו זעיר, והוא פשוט נשאב לתוך הכיס, כמעט שלא מורגש. טלפונים ניידים קטנים ומתקפלים היו גם לפני עידן הטלפונים החכמים, אבל מה שמייחד את הדור הבא של המכשירים זה שעכשיו אינכם מתפשרים על גודל ואיכות המסך, והתוצאה היא חוויית משתמש חדשה, יוצאת דופן ומרעננת.

הגלקסי Z flip מצויד בצג Infinity Flex, הראשון המשלב זכוכית, שמאפשר למכשיר להיות דק יותר מכל מכשיר מתקפל עד היום. מה שהכי מדהים לראות זה כמה לא מורגש הקיפול באמצעות הצירים החדשניים של סמסונג, שנראה רק כשהמכשיר כבוי ונעלם בעת צפייה בתכנים. 
רמת הפונקציונליות שהוכנסה למכשיר אף היא מרשימה, כמו מצב Flex שמחלק את הצג לשני מסכים המאפשרים לצפות במקביל בתמונות, תכנים או סרטוני וידיאו במחצית העליונה של הצג ולשלוט בהם מהחצי התחתון של הצג. אפשר גם לצפות ולנווט בקלות ביוטיוב ולהזרים תכנים בחלק העליון של המסך, תוך כדי חיפוש סרטונים אחרים, קריאת תיאורים או כתיבת תגובות בחלק התחתון של המסך.

מבחינת חומרה, הגלקסי Z Flip לא מיועד לגיימרים, אבל הוא בהחלט עושה את העבודה לכל הצרכים הרגילים של מרבית המשתמשים. הוא מצויד במצלמה אחורית אולטרה רחבה 12 מגה פיקסל, מצלמת סלפי קדמית 10 מגה פיקסל ומצלמת מכסה אולטרה רחבה 12 מגה פיקסל. הסוללה של המכשיר בעוצמה של 3,300 מגה אמפר - נמוך ממה שמוצע כיום בשוק אבל לא מצאתי את עצמי נתקע פעם אחת ללא סוללה, גם לאחר שימוש נרחב.

בסופו של דבר, אם חשבתי בהתחלה שהטלפונים המתקפלים הם גימיק בלבד, דעתי התהפכה לחלוטין, ואני כן מצפה לראות איך בעתיד נראה את הטכנולוגיה הזו באה לשימוש בייצור מכשירים קומפקטיים ועוצמתיים יותר - ואולי לא רק בתחום הטלפונים.