חברת לייטריקס (Lightricks) הירושלמית, המפתחת מוצרים לעריכה מתקדמת של תמונות וסרטוני וידאו, ביניהן Facetune הפופולרית, השיקה אפליקציה חדשה לעריכת תמונות באמצעותה ניתן לייצר תוכן ויזואלי אמנותי בתוך מספר שניות בלבד. האפליקציה החדשה, שזכתה לשם Quickart, החלה את דרכה כפיצ׳ר באפליקציה אחרת של לייטריקס, Photofox, שצברה עד כה למעלה מ-25 מיליון הורדות בחנות האפליקציות של אפל.

כאמור, במהלך תקופת "הגל הראשון" של וירוס הקורונה, זיהו בחברה כי חלה עלייה ניכרת בשימוש בפיצ׳ר במדינות שונות, ולצד התובנה כי הוא נותן מענה בעיקר לאנשים ללא רקע אומנותי המעוניינים ביצירת תוכן אומנותי מהיר, הוחלט לפתחו כאפליקציה נפרדת. אפליקציית Quickart מציעה למשתמשים את היכולות לייצר אומנות מהירה, על בסיס תמונות קיימות בתוך זמן קצר.

נכון להיום, היא כוללת כ-30 סוגי ״קוויקארטים״ שונים, תחת קטגוריות שונות, בהם קולאז'ים, תמונות קליידוסקופיות, מסיכות אימוג׳יז, תמונות ״שבורות״, שילובי איור ורישום על תמונות, פיצול תמונות, מסיכות ויקינגים, תמונות בחשיפה כפולה, אלמנטים סוריאליסטיים, פילטרים מסוגים שונים, אפקטי פופארט ועוד. 

אחד האפקטים באפליקציה החדשה (צילום: לייטריקס)
אחד האפקטים באפליקציה החדשה (צילום: לייטריקס)

האפליקציה החדשה זמינה לשימוש בכל העולם בפלטורמת iOS, כאשר בהמשך מתכננת החברה לפתח את המוצר גם למשתמשי אנדרואיד. האפליקציה פועלת במודל Freemium, כאשר ההורדה היא חינמית ופיצ׳רים מתקדמים הם בתשלום: מנוי חודשי (5.99$), מנוי שנתי (19.99$) או רכישה חד פעמית (59.99$).

זאב פרבמן, מייסד שותף ומנכ״ל לייטריקס סיפר: "משבר הקורונה שינה היבטים רבים בחיי החברה והפנאי של מיליוני אנשים ברחבי העולם. בהתאמה, נדמה כי הדרך שבה אנשים מייצרים וצורכים תוכן ויזואלי השתנתה אף היא בחודשים האחרונים והפכה למואצת עוד יותר מהרגיל. כחברה ששמה לה למטרה להנגיש יצירתיות ולהפוך את היכולת לביטוי עצמי לפשוטה בעבור כולם, חשוב לנו להיות עם אצבע על הדופק ולפתח מוצרים שמתכתבים עם רוח התקופה". הוא הוסיף כי "המוצר החדש שלנו, Quickart פונה למי שאינו בעל ידע מקצועי בעיצוב, להיפך, והוא מאפשר לייצר תוכן ויזואלי אומנותי, ברמה מקצועית, בתוך שניות בודדות".